3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    speeskouboi

bestanden zomaar weg?

Zijn er meer Maccers die last hebben van bestanden die ‘ZOMAAR’ verdwijnen? Ik heb het alleen maar met iTunes-bestanden, en wel als ik de thuismap voor iTunes verander en iTunes vraag de bestanden bij te werken. Dan zet iTunes automatisch de bestanden over en (heb dat vaak gedaan) blijkt dat er steeds meer en meer bestanden weg zijn.

Maar ook als er niets gaande is blijken er nummers gewoon ‘even’ weg te zijn. Het heeft plots een uitroepteken en dus moet ik het bestand terugzoeken. Meestal is met dit soort gevallen het nummer wel aanwezig en moet ik alleen even ‘reconnecten’.

Een vriend van mij schijnt het te hebben met QuickTime-filmpjes. Deze gecapturde files zijn plots weg!
    Ik heb zelf zoiets nog niet gemerkt.

Wie kent dit ook?

Bijdrager
    maccnl

Ik heb het niet, maar ik kan me zo voorstellen dat het niet geheel verstandig om je iTunes-bibliotheek de hele tijd heen en weer te schuiven. Je hebt toch een XML-bestand met alle verwijzingen, de library zelf, en de muziek zelf. Die drie zijn wel afhankelijk van elkaar.

Bijdrager
    speeskouboi

Ja, dat blijkt dus wel.

Maar als ik iets kopieer, met of zonder behulp van een programma, dan mag je toch aannemen dat alles gelezen wordt. Het is tenslotte geen windows.

Kun je trouwens eens uitleggen wat XML is?

En hoe verklaar je dan dat er zomaar bestanden op willekeurige tijdstippen een uitroepteken hebben en dat het bestand er wel is EN vaak ook op de juiste plaats?

(heb toch wel de ervaring dat de fout meestal bij je zelf ligt en niet bij de comp.)

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.