18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    Kazan

Bestanden verwijderen van USB stick

Als ik met men Mac OS X Tiger een bestand van een USB-stick of Memorystick wil verwijderen, heb ik gemerkt dat die bestanden naar een verborgen map (.Trashes) verplaatst worden.
    En na een tijd zit m’n stick natuurlijk vol met onzichtbare bestanden.

Hoe kan ik bestanden écht van mijn stick verwijderen? En liefst zonder mijn stick telkens te moeten formatteren.

Bijdrager
    iJust

Door je prullenbak te legen?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Inderdaad, zonder de prullenmand te legen staan al die bestanden nog steeds op je USB stick.

Bijdrager
    sypie

En dan wel de prullenbak legen met de stick gemount, anders werkt het nog niet;-)

Bijdrager
    R-Flow
    ”iJust”

Door je prullenbak te legen?

Oei dat klinkt iets te logisch als je het mij vraagt! :P

Bijdrager
    Rygu

Terminal:

[code:1:3c39ceb493]rm -rf /Volumes/<USBstickvolume>/[/code:1:3c39ceb493]

Bijdrager
    sedikit

Zo doe ik het altijd:
    Sluit USB-stick aan/Hulpprogramma’s/Schijfhulpprogramma/USB-stick linker kolom selecteren/Wissen/Beveiligingsopties/kiezen

Moderator
    unSOUND

Hij vraagt juist om een manier ZONDER de hele stick te hoeven wissen / formatteren. En dat kan dus gewoon door de prullenmand te legen terwijl de stick nog op het bureaublad staat.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Rygu”

rm -rf /Volumes/<USBstickvolume>

@Rygu: Je bedoelt het vast goed, maar ik zou een klein beetje terughoudend zijn om mensen commando’s te adviseren die beginnen met “rm -rf ”;-)

Bijdrager
    sedikit

@Pieterr,
    Off topic: jouw nieuwe avatar intrigeert mij.Het is kennelijk een uitsnede van iets. Het lijkt iets vleselijks te zijn, van plant of lichaam. Wat is het?(als je het tenminste vertellen wilt, hoeft niet hoor!)

Bijdrager
    Pieterr

@sedikit: Ha ha.:-) Het is inderdaad een uitsnede.

Je mag nóg een keer raden, nadat je de grotere versie hebt gezien: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?p=2133824#2133824
    (Je kunt klikken op dat plaatje)

Bijdrager
    sedikit

Iets van een vrucht?Een pit? Watermeloen? Gezien de regelmatige oppervlakte-structuur moet het wel afkomstig zijn van een vrucht!

Bijdrager
    Pieterr
    Bijdrager
    LighScan

Dat was compleet onverwacht Pieterrr 8)

Bijdrager
    sedikit

Dat verbaast me! Die condens(structuur) op het glas is misleidend. Mooi!

Bijdrager
    Pieterr

@sedikit: Dank je!

[size=9:0cc13b4510] Ik heb net een nieuwe camera en hoop daar nog vele mooie platen mee te trekken (zoals onze zuiderburen plegen te zeggen).[/size:0cc13b4510]

Bijdrager
    junjur

Kan een mod de titel van dit topic even veranderen :wink:

Geblokkeerd
    Anoniem
    ”Rygu”

Terminal:

[code:1:cf90948402]rm -rf /Volumes/<USBstickvolume>/[/code:1:cf90948402]

Maak je geen vrienden mee, want daarmee verwijder je alles van je USB stick en niet alleen de hidden trashes.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.