10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Nana

Bestanden vermenigvuldigen zich

Lieve OMT-ers,

Ik vraag dit voor een vriend (maar echt): de bestanden op zijn tamelijk nieuwe MacBook Air blijken allemaal in veelvoud op zijn computer en in iCloud te staan. Zie beeld. We hebben een aantal vergelijkbare forumtopics gevonden, maar daar werd telkens verwezen naar een malware-scanner. Die heeft hij net al gebruikt, met als conclusie dat er geen sprake is van malware. Iemand enig idee wat er aan de hand is/ wat hij eraan kan doen/ hoe dit in de toekomst te voorkomen?

Het gaat overigens om allerlei type bestanden, niet alleen om mp3-file

Een tweede vraag: iCloud lijkt heel veel ruimte in beslag te nemen op zijn computer. Hoe kan dat?

Alvast veel dank!

Bijdrager
    McPim

Klik bij een paar van diezelfde bestanden eens met de rechtermuisknop en kies ‘toon info’. Onder ‘Algemeen’ zie je de locatie van het bestand op de schijf: is die ook hetzelfde? Of zijn het bestanden met dezelfde naam maar staan ze op verschillende plekken? In het eerste geval kun je Spotlight laten her-indexeren, zie hier.

Moderator
    Night

Het blijft zó stil dat ik zomaar denk dat het hiermee is opgelost. Wat denk jij, @mcpim?

Bijdrager
    Nana

Bedankt voor de reactie, @mcpim.

Sorry dat het stil bleef. Dat is het probleem van een ‘doorgeefluik’. Heb al gezegd dat hij beter zijn eigen account kan beginnen. Hoe dan ook, de locatie van het bestand is overal hetzelfde. Hij heeft Spotlight laten her-indexeren, maar had niet het idee dat dit wat opleverde. Hebben jullie nog meer suggesties? Ook als het even stil blijft, betekent dit nog steeds dat antwoorden zeer worden gewaardeerd.

Bijdrager
    Stirf

Weg blijven van de view Al Mijn Bestanden.

Bijdrager
    Nana

@stirf Daar zit eigenlijk wel wat in.:-)

Bijdrager
    koen

Je kunt dat geloof ik uitzetten in de Finder voorkeuren.

Bijdrager
    Nana

@koen Gaan we doen. De angst was meer dat het geheugen vol raakt.

Bijdrager
    McPim

Dank voor de terugkoppeling Nana. Inderdaad (Stirf), kijk er maar niet meer naar. Als de bestanden op dezelfde plek staan zijn ze niet dubbel. Dat ‘al mijn bestanden’ doet soms ‘n beetje raar (en is zélf ‘n soort Spotlight zoekopdracht vandaar).

Bijdrager
    GoeieDag

‘Al mijn bestanden’ was ook het eerste wat ik uit zette op een nieuwe eigen Mac, maar vooral op Mac’s van mensen die daardoor rare dingen gaan zien, en vervolgens problemen gaan ‘oplossen’ die er niet zijn.
    Apple lijkt inmiddels ook wakker geworden, en ik zie dat in HS die Finder optie niet meer bestaat.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.