8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Koetje1983

Bestanden verdwenene naar prullenbak. Ben ik gehackt?

Afgelopen week was ik al mijn fotos aan het sorteren. In de map afbeeldingen, die links in beeld staat.
    Daarnaast had ik oo picasa open, dit aangezien ik geen fan ben van iphoto.
    Na verloop van tijd was de hele mal afbeeldingen weg naast als mijn documeneten.
    Gelukkig kan ik alles terug vinden in de prullenbak en na veel klikken staat het weer op de juiste plek.
    Heb ik per ongeluk op een knop “verwijderen” gedrukt? Of ben ik misschien gehackt? Maar dat liijkt me gek, want er was niks aanijn scherm te zien eook vanuit mijn mail zijn er geen gekke berichten verstuurd naar mijn contactpersonen?
    Heeft iemand een idee wat er gebeurd kan zijn? Ook hoor ik graag hoe ik kan cheken of ik gehackt ben of niet?
    Alvast bedankt voor de tips

Bijdrager
    Koning Frank

Open een texteditor en type in

“ben ik gehackt?”.

Als iemand anders dan terugtypt

“ja”

, dan weet je het zeker.

Inactief
    Anoniem

Zaterdag, gehaktdag:evil:

Bijdrager
    essiw

Je wordt niet zomaar gehackt, hoe je dat kunt checken, geen idee. Wat mij het meest logisch lijkt is dat jijzelf het hebt verwijderd of dat je dit via een programma hebt gedaan. Als je wilt checken of er Malware op je computer zit die dit gedaan heeft kan je dit programma downloaden: https://www.malwarebytes.org/antimalware/mac/.

Overigens raad ik je aan je bericht aan te passen, het is vervelend te lezen, het zit vol met typefouten en je begint elke zin op een nieuwe regel.

Bijdrager
    Koetje1983

@essiw, bedankt voor je tips.
    Als je wil aangeven waar ik mijn bericht kan aanpassen, zal ik dat gelijk doen.
    Blijkbaar zijn niet al mijn spaties goed doorgekomen en is er iets met mijn woordenboek.

Bijdrager
    essiw

^Klik op je avatar (plaatje naast je tekst) en daar kan je op “bewerk” drukken.

Bijdrager
    penseel

En ik mag hopen dat je Time Machine gebruikt.

Bijdrager
    KarelWillem

Als je computer gehacked zou zijn, was er wel wat anders gebeurt dan het verwijderen van een paar mapjes naar de prullenmand.

Daar is voor een hacker niet zo veel winst in te behalen.

Een verkeerde selectie in combinatie met een paar ongelukkig gekozen toets-aanslagen is snel gemaakt.
    En hop daar staat een zooitje in je prullenmand. De kans dat je dit gewoon zelf hebt gedaan is 100%.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.