18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:

Bijdrager
    Joostxxx

Bestanden “verborgen” na downloaden

Misschien kan iemand mij helpen met het volgende.
    Als ik een bestand heb gedownload en bewaar op m’n bureaublad, komt het regelmatig voor dat ik het niet kan zien. Als ik vervolgens via :apple: – F ga zoeken naar het bestand, ziet ie het uiteidelijk wel.

Ook na een herstart zijn de bestanden gewoon zichtbaar.
    Ik werk met een half jaar oude imac met het laatste OS erop.

Alvast bedankt
    Grt Joost

Bijdrager
    eMacPaddy

ik heb het ook weleens gehad met mijn powerbook G4 met het laatste OS.
    nadat ik een externe monitor eraan had hangen, ik kon toen het bestandje terugvinden in een gebied buiten mijn pb scherm.
    Vraag me niet hoe of waarom.

Bijdrager
    computer space

Misschien je desktop eens op automatisch schikken zetten.
    Staan ze trouwens wel direct in de bureaubladmap in een gewoon findervenster?

Bijdrager
    gerror

Ik herken het en heb ook nog geen oplossing gevonden.
    Ze staan gewoon op het bureaublad maar dan onzichtbaar. Ik gebruik een progje (weet even niet welke) om alle verborgen bestanden zichtbaar te maken en dan kan ik ze gebruiken.
    Heel vreemd.

Bijdrager
    sedikit

Met file buddy. zoeken naar onzichtbare bestanden, zichtbaar maken, en dan kijken welke naam de file heeft. meestal is de oorzaak dat er een punt, komma of i.d. aan toegevoegd is. Dan eigent het systeem zich dat toe en maakt het onzichtbaar. Naam veranderen

Bijdrager
    kertoikromo

ik heb in het verleden , ook zoiets gehad,,, `Bestanden binnengehaald…. maar kon ze niet op 1 of andere manier openen..finder kon het vinden…kon ze niet aankliken…tot ik toast ging open en voila… alle bestanden kon ik wegbranden… hoe het kom weet ik nog steeds niet…..

hopelijk heb je hier wat aan…:mrgreen:

Bijdrager
    carpebios

Ik heb dit ook gehad, ik weet niet wat het probleem was :S
    Hopelijk heeft iemand hiet een oplossing voor, want ik het best vervelend.
    Ik ken nog wel meer mensen met dit probleem

Bijdrager
    Oppie

Ja, dit komt wel vaker voor.
    Ik heb er ook wel eens last van, maar één keer klikken op het bureaublad maakt de download zichtbaar.

Het heeft volgens mij te maken met een langzame ‘refresh’ van het bureaublad, en de manier waarop het bureaublad zaken toont dmv de WindowServer.
    Zoals Martiniman al aangeeft: ze staan waarschijnlijk wel in de map ‘Bureaublad’ in een Findervenster.

Een oplossing is volgens mij om een andere map aan te wijzen als downloadmap.

@sedikit…stokpaardje…:evil: :wink:

Bijdrager
    me.com

Ik heb het ook gehad, toen ik een bestand had gedownload, zag ik ook niets op mn bureaublad.
    Ik probeerde ALT + :apple: + Escape en Startte de Finder opnieuw. Toen zag ik alle bestanden weer.

Bijdrager
    computer space

Onder 10.3 heb ik mijn systeem ooit gehackt zodat wijzigingen direct in de weergave geupdate worden, maar dat zou in 10.4 niet meer nodig zijn. Misschien heeft dat bij 10.4 dus toch ook zin.

Bijdrager
    sedikit
    ”Oppie”

@sedikit…stokpaardje…:evil: :wink:

(je ziet het maar weer Oppie: ik spring spaarzaam met citaten om, zoals altijd!) En over dat stokpaardje, nou stokpaardje…: Klopt! Een keer of vier dat advies gegeven, en heeft één keer geholpen. (Kijk maar na in je boekhouding). Mooie score toch?!

Bijdrager
    Oppie

En één geholpen mens, is de hele mensheid geholpen, toch…:wink:
    (vrije interpretatie van een Talmoed uitspraak)

Het was dat ik bij het aanklikken van de topic deze tip van jou al verwachtte… :innocent:

Bijdrager
    Rullemus

Ik heb dit probleem ook. Bestanden die op de desktop aangemaakt worden, bijvoorbeeld vanuit iMovie, Gawker of downloads van Safari zijn niet zichtbaar. Ze staan wel in de map Desktop in Finder. Na een reboot zijn ze wel zichtbaar. Herinstallatie en repareren van permissies helpt niet. Mijn PowerPC-mini heeft er overigens geen last van, mijn Intel-mini wel. Raar probleem…

Moderator
    Poezenbeest

Er is een verschil tussen niet zichtbaar en onzichtbaar.

Niet zichtbaar zijn bestanden die buiten je scherm op het bureaublad staan, ze krijgen om de een of andere vage reden een verkeerde positie op het bureaublad, waardoor je ze links, of rechts buiten je scherm moet zoeken…. best lastig nog.
    Oplossing: Finder-venster van het bureaublad openen en tadaa…. Structurele oplossing zou zijn om geen bestanden aan te maken op het bureaublad of om onder ‘weergaveopties’ de functie ”automatisch schikken’ aan te zetten.

Onzichtbare bestanden zijn bestanden die met een punt voor de naam onzichtbaar zijn gemaakt (of een underscore in het geval van _DS-bestanden). Deze bestanden zijn bestanden waarvan Apple vindt dat het rotzooi is en het te laten zien zou de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede komen. Andere reden is dat het bestanden zijn waar je met je fikken vanaf dient te blijven.
    [size=7:122fa552b4]Oplossing: PathFinder of Finderbuddy installeren of een script van MacOSXHints afhalen dat de voorkeursinstelling in de Finder wijzigt. Structurele oplossing: punten aan het begin van bestandsnamen vermijden.[/size:122fa552b4]

En er zijn duizenden redenen waarom de laatste tekst zo klein is gezet….

Bijdrager
    Oppie
    ”Zerk”

[size=7:c2aec97b4a]Structurele oplossing: punten aan het begin van bestandsnamen vermijden.[/size:c2aec97b4a]

[size=9:c2aec97b4a]Wat ik niet begrijp hoe je dat zou lukken; OS X staat je het niet toe, dus hoe je dat dan toch voor elkaar krijgt?[/size:c2aec97b4a]

Bijdrager
    Joostxxx

Inmiddels ben ik er ook achter gekomen dat ik , als ik de finder opnieuw opstart, de bestanden wel zicht baar krijg.

Ook werkt het als ik een map aanmaak en bestanden standaard daarin bewaar vanaf de download.

Toch vind ik het erg jammer dat Apple hier niets mee doet. Zelfs de mensen van de service centers vertelden me dat ze dit al hadden doorgespeeld naar de “uber” apple TD.

Wellicht is het in het nieuwe systeem verholpen.

Mijn tijd verspringt trouwens regelmatig 1 of 2 uur vooruit? Komt niet door de batterijen. heeft iemand dit ook wel is gehad?

Bijdrager
    G-Force

Gebruik je Boot Camp? Ik heb dit namelijk altijd gehad toen ik Boot Camp gebruikte en vanuit Windows naar Mac OS X ging. Heeft geloof ik wat te maken met de tijd die verspringt ja.

Bijdrager
    Joostxxx

Ik gebruik inderdaad bootcamp….

Misschien dat met Leopard, waar bootcamo standaard in zit, het probleem verholpen is.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.