10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    Mark

Bestanden vanaf windows hd naar OSX

Hallo,

Aller eerst stel ik mezelf graag voor nu ik eindelijk na hier lang lezen ook zelf een account heb aangemaakt! Al een aantal jaar heb ik een macbook pro 2012. Hier voor had ik een windows pc, maar nadat deze kapot is gegaan heb ik de overstap gemaakt.

Nu zit ik nog met 2 harddisks waar nog het 1 en ander qua fotos e.d. op staan die ik graag zou willen. Ik heb een konig hdd dockingstation. Maar wanneer ik deze aansluit wordt hij niet erkent. Heeft iemand enige idee of het mogelijk is dat ik deze harddisks uit kan lezen en mogelijk bestanden er van af kan halen?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is, wees anders vrij om vragen te stellen!

vriendelijke groet,

Mark

Bijdrager
    computer space

lezen moet gewoon gaan. Alleen schrijven naar ntfs gaat standaard niet.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Inderdaad, de schijf zou door OS X gewoon herkend moeten worden, waarna je bij de bestanden erop zou moeten kunnen. Als de schijf niet in de Finder/op je bureaublad verschijnt, open dan eens het Schijfhulpprogramma en kijk of hij daarin wel weergegeven wordt. Op die manier kun je een beetje bepalen waar het probleem wellicht zit.

Bijdrager
    Mark

bedankt voor de hulp! Ik denk dat ik al weet wat het is, mijn hdd maken namelijk een klikkend geluid. Wat volgens mij duid op een kapotte schijf. Hmm erg apart dat na een paar jaar uit het niks de schijven beide kapot zijn gegaan. Mocht iemand hier nog iets magisch op weten, dan hoor ik het graag! In ieder geval erg bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Hetzelfde merk en model schijf, rond dezelfde tijd gekocht? Dan is inderdaad de kans reëel dat ze kort na elkaar allebei kapotgaan.

Bijdrager
    Mark

Puur een levensduur kwestie?

Bijdrager
    Beech

Klikkend geluid kan ook betekenen dat er te weinig vermogen geleverd wordt. Je gebruikt een 2,5″ casing ? Dus zonder externe voeding ? Gebruik dan eens een Y-kabeltje.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    Mark

@beech

bedankt!! het was inderdaad zo dat mijn voeding te zwak was voor 3,5. Ik dacht dat ik de juiste voeding had, maar bleek dus van niet! En hoppa alle gegevens van mijn oude windows pc terug! Echt bedankt!

Bijdrager
    Beech

Fijn, dat het gelukt is.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 9 maanden geleden door  Beech.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Mark op 18 oktober 2015

Puur een levensduur kwestie?

Ja, dit schijnt redelijk vaak voor te komen bij bijvoorbeeld RAID-schijven waar nu net het idee is dat je meerdere schijven hebt zodat als er eentje kapotgaat, je die kunt vervangen zonder dataverlies. Alleen gebruiken die meestal schijven die tegelijk gekocht zijn, waardoor ze in de praktijk het risico hebben snel na elkaar kapot te gaan gewoon omdat ze evenveel belast worden en dus ook hun levensduur grofweg even snel voorbij is. Met twee apart gebruikte schijven uit één computer lijkt me de kans hierop kleiner omdat de ene waarschijnlijk meer gebruikt zal zijn dan de andere, maar het is toch iets om in gedachten te houden, denk ik.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.