22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:

Bijdrager
    frottello

Bestanden van Indesign CS opnenen in ID versie 2.0

Hi,
    Ik ben op zoek naar een manier om bestanden die in InDesign CS gemaakt zijn te openen in versie 2.0.
    Adobe zelf verwijst naar een script-plug-in en een XML-plug-in die je dan in versie 2.0 zou moet stoppen. Het bestand moet je dan vanuit CS exporteren als XML. En dan in versie 2.0 weer opnenen of exporteren.

Maar u raadt het al.

Ik ben benieuwd of dat bij anderen wel werkt en hoe ze dat voor elkaar hebben gekeregen.

Frans

Bijdrager
    Steve Brooklyn

Kan dat niet dan???????

Dat zou echt slecht zijn!!!
    Ik heb net een CS en een 2 besteld!

Bijdrager
    frottello

Wellicht dat ik iets niet goed doe maar de bestanden die maak met CS gaan niet open in de 2.0 versie. Das lekker met uitleveren, want mijn bestanden worden uitgeleverd aan drukkerijen en lithografen. En die hebben nu net versie 2.0 draaien.

Fans

Bijdrager
    e-man

Probeer dit eens: open het InDesign CS document en kies ‘Export’. Onderaan het venster kies je voor ‘InDesign Interchange’. Ik denk dat hij dan een document exporteert dat je kan openen in versie 2. Heb het zelf nog niet getest (heb geen 2 meer). Laat effe weten of het lukt…

Bijdrager
    chm

Jongens, je moet nu ook geen wonderen verwachten!
    Dat is toch altijd zo geweest dat je files die gemaakt zijn in een latere versie niet ongestraft kunt openen in de vorige versie! 8)

Bijdrager
    pako

Het kan NIET, met interchange heb ik ook geen resultaten…

Er zijn al wel wat draadjes op Adobesupport , maar ook daar komt nog steeds uit dat het niet kan.

Bijdrager
    appleholic
    ”chm”

Jongens, je moet nu ook geen wonderen verwachten!
    Dat is toch altijd zo geweest dat je files die gemaakt zijn in een latere versie niet ongestraft kunt openen in de vorige versie! 8)

Dat niet, maar ‘opslaan als’ een oudere versie moet toch wel mogelijk zijn.

Bijdrager
    Steve Brooklyn

eh… ik kan het niet vinden…

(offtopic) Hoe was MO woensdag in de kerk?)

Bijdrager
    frottello

Exporteren als interchange heeft bij mij geen succes.

Frans

Bijdrager
    e-man

Hmm, spijtig – hoewel ik er zelf geen last van heb. Maar weet er iemand waaar dat Interchange formaat dan wel voor dient ?

Bijdrager
    AdobeHenk

Spijtig genoeg werkt dit dus niet – http://www.adobe.com/support/techdocs/322be.htm

“As the InDesign platform has evolved and matured, gaining backwards compatibility with InDesign 2.0 proved to be extremely difficult. Originally, our goal was to provide this functionality through the InDesign Interchange format, as explained in the InDesign CS User Guide and InDesign Help. Regrettably, this was not possible for technical reasons, and this information should be disregarded. Adobe understands that this is not an ideal situation, and we are looking at ways to provide this functionality in future versions of InDesign.”

:(

henk

Bijdrager
    Steve Brooklyn

lang leve QUARK XPRESS!!!!

Wat ben ik blij dat ik die bewaard heb….

Ik vind het echt super K*T

Bijdrager
    chm
    ”appleholic”

Dat niet, maar ‘opslaan als’ een oudere versie moet toch wel mogelijk zijn.

Ja, met het gevaar dat je bepaalde functionaliteiten gaat verliezen, met alle gevolgen vandien!
    Persoonlijk vindt ik het veel veiliger dat dit niet kan, dan kom je niet tot verassingen achteraf. 8)

Dat zal wel.
    :mrgreen:

Bijdrager
    e-man
    ”Steve

Ja, alsof daar alles zo vlot verloopt… dit slaat nergens op. Dit is de wereld op zijn kop – iedereen wil steeds maar nieuwe dingen en als ze d’er dan zijn krijgen we gezeik omdat het oude niet meer mee kan. Mijn advies: ‘Maak een keuze en leef ermee !’

Bijdrager
    Deskman

Like me…

Ik ben radicaal voor ID3 gegaan. Natuurlijk niet helemaal zonder enig probleem, maar wel rekening houdend met het feit dat de rest van de wereld achter mij aan zou lopen. De oplossing in aanleveren zit hem in kiezen voor een goede manier van PDF. cPDF of press-PDF. Uit ID3 of via een PS bestand naar Distiller. Daarmee kan uiteindelijk elke drukker die zelf zijn platen bakt mee uit de voeten. (behalve de drukker die nog met Xpress 4 en Acrobat 4 werkt, die ik vandaag aan de telefoon had. Maar die ging dan ook elke vrijdag om 12.30 uur dicht, (en binnenkort waarschijnlijk alleen nog op woensdag open))

Quark is trouwens helemaal beroerd bw compatibel. Versie 6 bewaren als 5 is anders dan in 5 maken, versie 6 is niet naar 4 terug te bewaren en ik denk dat er inmiddels meer ID3 in gebruik is dat XPress 5.

Iemand die nu hardop roept dat XPress super is heeft niks met OSX te maken. Dus wat doe je hier?? (geintje…):wink:

Bijdrager
    e-man

Helemaal mee eens ! Als iedereen nu eens wat moeite deed om die PDF stuff onder de knie te krijgen (drukkers op kop) dan zouden we dit soort discussies niet meer moeten voeren. Als er dan een malloot is die liever layouts maakt in AutoCad doet ie maar, zolang hij maar netjes een PDF aflevert, toch ?

Bijdrager
    chm
    ”e-man”

Helemaal mee eens ! Als iedereen nu eens wat moeite deed om die PDF stuff onder de knie te krijgen (drukkers op kop) dan zouden we dit soort discussies niet meer moeten voeren. Als er dan een malloot is die liever layouts maakt in AutoCad doet ie maar, zolang hij maar netjes een PDF aflevert, toch ?

Groot gelijk!!!

Wat met toch altijd weer verbaasd is dat ik uit jullie reacties kan afleiden dat cPDF nog niet echt ingeburgerd is in Nederland!
    Hier is dat toch wat anders, ik kan wel stellen dat bijna 80% van de drukkerswereld hiermee overweg kan en niet anders meer wil! En we zijn nog een stapje verder, tijdens Drupa worden er afspraken gemaakt om cPDF in de verpakkingswereld in te voeren. Ja jullie hebben het goed gehoord een PDF met speciale kleuren die per sepparatie en in kleur kan bekijken in Acrobat 6! Het kan nu al maar om dit betaalbaar te houden zijn er onderhandelingen bezig met Adobe. Maar het komt er zeker!

Wordt vervolgd zou ik zo zeggen. 8)

Bijdrager
    frottello

Het uitleveren in PDF ( ook nog gecertificeerd) is inderdaad een zege, maar wij laten nog weleens highres beelden door de lithograaf/drukker in de opmaak zetten. En dan??

Frans

Bijdrager
    e-man

En dan ? Dan moet je zorgen dat je met dezelfde versie werkt als je lithograaf – simpel toch ? Als hij dus geen CS heeft moet jij dat dus niet gebruiken. Keuze’s man, daar gaat het om…

Bijdrager
    chm
    ”frottello”

Het uitleveren in PDF ( ook nog gecertificeerd) is inderdaad een zege, maar wij laten nog weleens highres beelden door de lithograaf/drukker in de opmaak zetten. En dan??

Frans

Of moet je naar een Photogravure of Drukker zoeken die met zijn tijd mee is! 8)

Bijdrager
    premedia

helemaal eens!
    wij hadden ooit eens een cursus Acrobat & PDF, waardoor we ineens van heel veel werk bespaard bleven en nieuwe mogelijkheden ontdekten! Gewoon een goeie training volgen dus… verdient zich dubbel en dwars terug voor iedereen!!!
    Ik geloof dat de instructeur speciaal een bedrijf hierin had in rotterdam, maar kon overal gegeven worden. ‘vandoesum’ geloof ik…
    groeten,
    Bert

Bijdrager
    premedia

PS gevonden: http://www.vandoesum.nl/

:finderoud: aanradertje!

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.