5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Seppe

bestanden van iCloud Drive naar gewone opslag

Hallo,

Ik heb sinds een tijd een macbook air. Deze werkt perfect maar ik heb echter wel een probleem. Al mijn bestanden zijn namelijk opgeslagen in de iCloud drive, waardoor deze nu overvol zit. Ik wil ze er allemaal uit halen en op de gewone opslag van mijn mac zetten. Weet er iemand van jullie hoe ik hier aan moet beginnen? En naar waar verplaatst ik de bestanden zodat ze niet terug op mijn iCloud drive belanden?

Alvast bedankt!

mvg

Bijdrager
    tarun

Als je niet hebt veranderd dan worden Bureaublad en Documenten gesynchroniseerd met iCloud. Alles wat de daarbuiten neerzet staat niet in iCloud. Je kan beginnen met een map die in Documenten staat en die verplaatsen buiten Bureaublad en Documenten. Je zal zien dat die map ook niet meer in iCloud staat.

Bijdrager
    GoeieDag

Beter is het dan om het vinkje uit te zetten bij Map ‘Bureaublad’ en ‘Documenten’ in Systeemvoorkeuren>iCloud>iCloud Drive>Opties…

Dan ben je die al blijvend kwijt. Vervolgens kun in de Finder in de linkerkolom iCloud Drive alle eventuele andere bestanden eruit slepen.

Bijdrager
    Seppe

Dankuwel! dat helpt mij al veel vooruit! Maar nu heb ik nog een probleem :(…. Als ik bestanden wil overzetten naar een USB-stick krijg ik altijd de volgende melding: zie bijlage, ik word er gewoonweg zot van! En ik heb al vele bestanden verwijderd, in totaal een 3GB! maar nog steeds die melding! wat moet ik

doen? wie kan er mij helpen?

ps: de naam kan raar zijn maar het is voor mijn kleine broertje…

• Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door  Seppe.

Moderator
    Night

Hoe is de USB stick geformatteerd (HFS+ of FAT32) en hoe groot is het grootste bestand dat je erheen wil kopiëren?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.