8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Rogier

Bestanden uploaden naar website

Ik heb het hele forum al afgezocht, maar kon de oplossing voor mijn probleem niet vinden: ik heb een website gemaakt bij @home, maar kan de boel nu niet synchroniseren met mijn lokale Mac. Ik krijg de melding dat bestanden op de server in gebruik zijn. De bestanden verwijderen wil ook niet. Wie weet een oplossing?

Bij voorbaat dank,
    Rogier

Bijdrager
    computer space

Waar doe je het uploaden mee?
    Klinkt als een permissieprobleem.
    In cyberduck (FTP programma) is het bijvoorbeeld verstandig om alle uploads naar 777 (permissie) te laten aanpassen. Dan kun je er eenmaal geupload ten minste alles mee.
    Vaak is in dit geval de enige oplossing om het spul weg te krijgen, gebruik te maken van een browser-script op de server zelf. Ik heb bij mijn web-hosting-admin pagina een file-browser, en daar krijg je bestanden met foute permissies meestal wel mee weg.

Bijdrager
    Rogier

Ik heb het uploaden gewoon via de Finder en Transmit (ftp) geprobeerd. Hoe kom ik aan zo’n browserscript?

Thanks,
    Rogier

Bijdrager
    computer space

Ik heb op mijn website een inlogscherm met allerlei opties. Bij een site is dit DirectAdmin, bij de ander Plesk (cPanel is ook nog een veelgebruikte). Hier stel je alles in, databases, gebruikers, meelboxen. Dit regelpaneel heeft ook een filemanager, en dit is het script dat ik bedoel. Het moet dus al door je provider worden aangeboden.

Bijdrager
    Rogier

Hmmm, dat wordt ‘ie dus niet. Zijn er nog andere mogelijkheden?

Bijdrager
    Kyokushinkai
    ”Martiniman”

In cyberduck (FTP programma) is het bijvoorbeeld verstandig om alle uploads naar 777 (permissie) te laten aanpassen.

Dat heb ik toevallig ook eens een keer (per ongeluk) gedaan. Toen flipte de server van Mijndomein, waar de betreffende website gehost werd. Dit kreeg ik als reactie:

Doordat bestandrechten waren gewijzigd kon uw website een 500 error veroorzaken. Inmiddels is dat hersteld. let u bij FTP-en erop dat u de bestandsrechten niet op 777 zet.

Dan vraag ik me toch af…

Bijdrager
    leppa

Heeft @home niet zon rootmap? waar je naartoe kunt gaan, in kunt loggen en het dan gewoon kunt slepen? Ikzelf heb geen @home dus kan het niet proberen, maar met een windows bak kan dat gewoon. Inloggen, en je bestanden in de map public zetten, en klaar.

Bijdrager
    Rogier

Jawel, en dat heb ik ook gedaan. Maar nu heb ik de boel ge-update en wil de nieuwe bestanden erop zetten. Dat lukt dus niet omdat ‘ie denkt dat de bestanden op de server in gebruik zijn op één of andere manier … Kan het misschien zijn dat Dreamweaver ze nog vasthoudt? Ik heb de automatische updatefunctie van DW al uitgezet.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.