25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Drixels

bestanden staat dubbel of driedubbel in finder

hallo iedereen ,
    ik heb al een lange tijd al mijn foto’s en word bestanden dubbel staan in finder.
    Dit is heel onoverzichtelijk en ben het nu wel beu aan het worden .
    weet iemand hoe je de dubbele bestanden kan verwijderen ?

toch al bedankt :D

Bijdrager
    stavos

Selecteren en verwijderen? Maar vooral eerst eens bedenken/achterhalen waarom alles dubbel staat..

Bijdrager
    Drixels

ik denk mischien dat het aan iphoto ligt , maar echt alles staat 3dubbel soms zelfs 6dubbel ,
    en jaah selecteren en verwijderen , kheb me daar eens een namiddag met geamuseerd maar nu staat het al terug vol

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Je bedoelt dat ze dubbel staan in de zelfde map?
    Mogelijk heb je dan ooit alles geselecteerd en cmd-D uitgevoerd. In dat geval bevat elke naam het woord ‘kopie’. In dat geval zoek je op de tekst ‘kopie’; eventueel in combinatie met het type (je past dan de zoek criteria aan) en je controleert het zoek resultaat voordat je dat gaat wissen.

Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat het twee type bestanden zijn met de extensie ‘hidden’.

Bijdrager
    Liquid

Ik vrees dat hij zijn iPhoto previews en thumbnails aan het wissen is…

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Alle foto’s van iPhoto staan in een eigen bibliotheek. De enige manier om vanuit iPhoto een bestand ergens anders te krijgen is door deze te exporteren.

Bijdrager
    Liquid

Maar als hij een slimme map heeft (zoals ‘Al mijn bestanden’ of ‘alle afbeeldingen’) kan het best zijn dat daar ook de jpg previews uit de library tussen staan.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    Liquid op 17 mei 2012

Dan zit hij dus in de iPhoto bibliotheek te rommelen, ja dat verklaart een hoop.
    In de laatste versies van iPhoto kan dat overigens alleen nog maar met een rechter muisklik via ‘toon pakket inhoud’ want dubbelklikken opent tegenwoordig gewoon iPhoto.

Bijdrager
    Drixels

bij al mijn bestanden staat alles dubbel , en jaah ik ben een hoop foto’s kwijt uit iphoto , had deze gelukkig nog op een externe hdd staan .
    maar als ik de previews verwijder komen die toch altijd terug als ik iphoto open ?

Bijdrager
    Drixels
    Liquid op 17 mei 2012

wat zijn thumbnails ?

Moderator
    unSOUND

Tenzij je niet de previews, maar de echte foto’s hebt gewist. Je ziet aan de bestandsnaam immers niet of het om de preview of de echte versie gaat…

Bijdrager
    Drixels

http://
    dit is maar even een voorbeeldje hoe het bij mij staat

Bijdrager
    Liquid
    Drixels op 17 mei 2012

wat zijn thumbnails ?

Thumbnails zijn hele kleine versies van de foto, die iPhoto gebruikt als je door de library scrollt. Als iPhoto de echte versies moest laden op zulke momenten, zou het programma veels te traag worden. Dus maakt iPhoto altijd naast de foto nog meerdere miniaturen aan, de thumbnails, en een preview die wordt gebruikt om te sturen naar apparaten zoals een iPhone of iPad.

Bijdrager
    Drixels

Bijdrager
    Drixels
    Liquid op 17 mei 2012
    Drixels op 17 mei 2012

wat zijn thumbnails ?

Thumbnails zijn hele kleine versies van de foto, die iPhoto gebruikt als je door de library scrollt. Als iPhoto de echte versies moest laden op zulke momenten, zou het programma veels te traag worden. Dus maakt iPhoto altijd naast de foto nog meerdere miniaturen aan, de thumbnails, en een preview die wordt gebruikt om te sturen naar apparaten zoals een iPhone of iPad.

nu weet ik waarom die veldjes zwart worden:razz:

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Wanneer zie je ze dan dubbel staan? Want als je zoals Liquid zegt je foto’s bekijkt via de ‘al mijn bestanden map’ in de navigatie kolom van de Finder dan is dat normaal want dan zie je het bron bestand en de thumbnail. En previews c.q. thumbnails moet je natuurlijk niet verwijderen, je moet ten alle tijden uit de iPhoto bibliotheek blijven. Je oorspronkelijke foto’s zijn toch niet dubbel?

Bijdrager
    Stirf

Vandaar dat ik “Al mijn bestanden” in de Finder nooit gebruik. Je ziet dan inderdaad het orgineel en de thumbnails vernoemd staan.

Edit: hendrik was me net voor.
    Edit II: Trouwens kijk ik sowieso heel weinig in de Finder. Ik beheer mijn bestanden via de applicaties.

Bijdrager
    Drixels

sorry voor alle moeite :d , dus eigelijk staat er geen origineel bestand dubbel .
    het is gewoon heel rommelig in finder en soms beste wel verwarrend

bedankt voor alle info !

Bijdrager
    Stirf

Geen moeite hoor, de applicaties van Apple werken met zgn metadata. Als je dan op de windows manier probeert te achterhalen waar de bestanden staan, dan kom je van een koude kermis thuis. Vooral als je er in gaat zitten “grutten”. Zoek het forum maar eens door wat mensen proberen uit te halen met hun iTunes bibliotheek en vooral kijkt wat er dan fout gaat. Mijn advies is dan altijd dat ze de windows manier van werken af moeten leren/zweren.

Bijdrager
    johnkeates

“Al mijn bestanden” uitzetten. Ga naar Finder (linksboven) en dan naar Voorkeuren en zet “Al mijn bestanden” overal uit waar je het maar kan vinden.

Bijdrager
    Ostinato

Is ook een van de eerste dingen die ik heb gedaan toen ik Lion kreeg, Al mijn bestanden uitzetten. Vreemde, onhandige optie om standaard aan te zetten.

Bijdrager
    GoeieDag

Net als de standaard slimme zoekmappen die er in 10.5 en 10.6 inzat (‘Zoek naar’, Vandaag, Gisteren, etc en Alle Films/Afbeeldingen/etc). Zette ik onmiddellijk uit bij wie ik ook hielp, want levensgevaarlijk.

Men zie veel te veel “rommel”, en gaat de “Finder maar even schoonmaken”…

Inactief
    Anoniem
    Drixels op 17 mei 2012

het is gewoon heel rommelig in finder en soms beste wel verwarrend

Foto’s organiseren doe je in iPhoto, niet in de Finder. Hetzelfde geldt voor muziek, dat doe je vanuit iTunes. Zelf gaan lopen rommelen in de Finder geeft alleen maar problemen, zoals je zelf al hebt gemerkt.

Moderator
    unSOUND

Wat dus het hele feit dat Apple nu standaard de “Al mijn bestanden” map laat zien nog vreemder maakt…

Bijdrager
    Drixels

heb alles aan mijn normen afgezet en aangezet en het is nu veel eenvoudiger en veel gestructureerder

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.