9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Bestanden Sorteren of iets dergelijks

Hallo,

Ik zag laatst hoe een docent op school vanaf zijn macbook pro een powerpoint opende en wat mijn vooraf opviel was dat zijn finder was geordend… Een aantal bestanden stonden onder een soort kopje powerpoints, anderen weer onder een kopje boeken en ga zo maar door. dit maakte van ‘lijstweergave’ een mooi gescheiden geheel doordat niet alle bestanden maar gewoon onder elkaar stonden. Toen ik hier even naar ging googlen kwam ik vrij snel terecht op apple.nl met de nieuwe functies van osx lion. Maar hier is verder geen afbeelding bij beschikbaar dus ik heb geen idee of dit is wat ik bedoel… Ik gebruik in ieder geval nog altijd snow leopard en mijn vraag is dan ook, kan ik bestanden ook op die manier ordenen in 10.6.9?

Ik hoop dat er iemand is die begrijpt wat ik bedoel:)

groetjes Stefan

Bijdrager
    Hansi2124

10.6.9 is er (nog) niet, dus dat is niet aan de orde….

Sleutelbeheerder
    Night

Sorteren kan natuurlijk altijd door in lijstweergave te sorteren op ‘type’.

(En ik denk dat hij 10.6.8 bedoeld :p)

Maar de volgende optie is erbij gekomen in Lion:

Arrange By Application

The Arrange by Application option has another somewhat hidden secret. Normally, Arrange by Application uses the default application associated with a document to create the sort order and the category titles.

This default behavior changes when you use the Arrange by Application option on your Mac’s Applications folder. When the Applications folder is displayed, and Arrange By Application is selected, Mac App Store categories are used for any application that is available from the Mac App Store.

For instance, in the Applications folder, you will likely see categories such as Productivity, Social Networking, Board Games, and Utilities; all of these categories are seen in the Mac App Store.

The new Arrange By option in OS X Lion’s Finder application is ready to give you a bit more control over viewing your files and folders. But I can’t help but wonder, will most users apply the Arrange By option, or leave it set to None?

Bijdrager
    S1t1e1f1a1n1

Ik bedoel inderdaad 10.6.8 maar dat sorteren op type is nou net niet wat ik precies bedoel want wat het doel is dat ermee wil bereiken is mijn schoolmap een beetje ordenen door dit onder te brengen in jaren, en vervolgens eventueel in vakken zodat ik alle paraat heb zonder lang te hoeven zoeken uit voorgaande jaren.

Sleutelbeheerder
    Night

In dat geval: leef je uit met het simpelweg aanmaken van de juiste mappen en alles daarin uit te sorteren;-)

Bijdrager
    Mono1

De kortste weg: vraag het die docent, die is gewend dingen uit te leggen;-)

Bijdrager
    mtooster

Je bedoelt zoiets?

Dat is dus gewoon een mappenstructuur, de manier waarop we sinds het begin van het computertijdperk onze bestanden ordenen.
    En de lijstweergave kun je dus bij de weergave-opties selecteren.

Bijdrager
    SunKeeper

Ik gebruik niet anders sinds ik Macs heb, dan bovenstaande weergave.

Andere tip: je kunt ook verschillende labels aan bestanden toewijzen om ze te ordenen. Bestanden met hetzelfde label komen bij elkaar te staan. Dan heb je ook een betere sortering zonder een boomstructuur met 110.00 mappen aan te maken.

Bijdrager
    Stirf

Ik vermoed dat de TS de optie in Finder “Al mijn bestanden” bedoeld en ja, die optie is er gekomen bij de komst van Lion. Maar i.d.d. dit had je natuurlijk aan je leraar kunnen vragen, want er is er maar 1 die het goede antwoord kan geven.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.