4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    gerlof92

Bestanden regelen Final cut pro X

Hallo allemaal,

Ik heb heel het internet afgestruind maar ik heb verschillende vragen die ik samen niet beantwoord krijg.
    Mijn beelden van een GoPro zet ik op een externe harde schijf. Dan ga ik aan de slag met Final cut pro.
    Ik maak een library aan voor een kort filmpje (omdat ik denk dat alleen een library verplaatst kan worden). Ik importeer de beelden van de harde schijf. Ik ga bewerken en ik ben klaar. Nu wil ik wat ik gemaakt heb met alle links erin enz weer op mijn externe schijf terug plaatsen. Dus kopiƫren naar de harde schijf. Vanaf nu weet ik niet hoe ik dit het beste aan kan pakken.

1. Doe ik het op deze manier goed? Beelden van de gopro van de externe schijf importeren in Final Cut pro x?
    2. Als ik nu klaar ben kan ik dan gewoon mijn library vanaf mijn mac naar de externe schijf kopiƫren?
    3. Wat moet ik doen met “Final cut backups” ?

Heeft iemand van jullie hier antwoord op?

Gr Gerlof

Bijdrager
    Hansi2124

Als je alles dan toch op die externe hd wilt hebben, waarom start je daar dan niet gewoon mee? Dus je library aanmaken op die externe hd en daarmee verder gaan.
    Wil je het toch omslachtig blijven doen, dan moet je je library in FCPX aanklikken waarmee in het Infovenster de Properties selecteert. Daar kan je Modify Stettings gebruiken om alles bij elkaar te plaatsen.
    Maar zoals gezegd: het blijft een omslachtige manier, terwijl je het ook gelijk goed kan doen.

Bijdrager
    gerlof92

Dank voor je reactie.
    Ik deed het op deze manier omdat ik intern een SSD heb en mijn usb 2.0 is dus niet echt snel.
    Of merk je hier niet zoveel van met bewerken?

Bijdrager
    Hansi2124

Ik weet het niet, heb zelf geen SSD in mijn MBP……

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.