10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    steven079

Bestanden overzetten oude imac naar een nieuwe

Beste,

Ik ga een nieuwere imac aanschaffen waarop Mojave op staat op mijn oude staat Sierra.

Nu wil ik de backup gaan gebruiken van de Sierra i.v.m belangrijke bestanden en emails.

Echter staat er op de nieuwe imac die ik ga kopen een aantal handige programma geinstalleerd.

Vraag 1: Ben ik deze programma s nu helemaal kwijt?

Vraag 2: Geeft het geen problemen i.v.m Sierra backup op een Mojave te zetten?

Bijdrager
    penseel

Handige programma’s op een sticky zetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Bijdrager
    steven079

<p class=”cite”>penseel op 8 september 2019 om 11:41</p>
    Handige programma’s op een sticky zetten. https://support.apple.com/nl-nl/HT204350

Hoe kan ik geinstaleerde programma’s op ¬†een stick krijgen dan?

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

Volgens mij kun je met de Migration Assistant de programma’s, documenten en de mails van de Mac met Sierra overzetten naar de nieuwe iMac met Mojave. Alleen als het Office of Adobe betreft moet je dan eerst die software op de oude Mac desactiveren.

Bijdrager
    penseel

Bijdrager
    Rolf

<p class=”cite”>Mac Hammer Fan op 8 september 2019 om 11:52</p>
    Volgens mij kun je met de Migration Assistant de programma’s, documenten en de mails van de Mac met Sierra overzetten naar de nieuwe iMac met Mojave. Alleen als het Office of Adobe betreft moet je dan eerst die software op de oude Mac desactiveren.

Ik wil een nieuwe opstart disk in mijn Mac Pro zetten. Er is iets mis met de huidige. Als ik nieuwe SSD erin zet, kan ik dan ook met migration assistant aan de slag? Van ene naar andere SSD om nieuwe opstart disk te cre√ęren? Hoe kom ik trouwens aan nieuwe basic Mojave?

Bijdrager
    computer space

Een nieuw systeem kun je altijd installeren met de internet recovery optie, command-R indrukken bij opstarten.

Moderator
    Night

En ja, je kan met de Migratie-assistent prima een nieuwe opstartschijf maken vanaf een andere SSD of Time Machine backup.

Bijdrager
    Rolf

<p class=”cite”>computer space op 11 september 2019 om 06:15</p>
    Een nieuw systeem kun je altijd installeren met de internet recovery optie, command-R indrukken bij opstarten.

Nee, dat is dus een van de issues met mijn huidige startupdisk (of systeem) van mijn Mac. De recovery optie werkt niet (meer). Vandaar dat ik op zoek ben naar een manier waarop ik een nieuwe / verse Mojave op mijn nieuwe SSD kan zetten, en bij installeren de juiste bestanden van de oude SSD kan overnemen.
    <script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/2a21da0d/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script><script src=”safari-extension://com.ebay.safari.myebaymanager-QYHMMGCMJR/2a21da0d/background/helpers/prefilterHelper.js” type=”text/javascript”></script>

<p class=”cite”>computer space op 11 september 2019 om 06:15</p>

Bijdrager
    penseel

De computers op elkaar aansluiten
    Als beide computers macOS Sierra of hoger gebruiken, zorgt u dat ze dicht bij elkaar staan en dat wifi op beide computers is ingeschakeld. Als een van de twee OS X El Capitan of lager gebruikt, verbindt u beide computers met hetzelfde netwerk via wifi of Ethernet.
    U kunt ze ook op elkaar aansluiten met behulp van de doelschijfmodus en de juiste kabel of adapter. Start nu de oude computer op in de doelschijfmodus.
    U kunt ook de nieuwe Mac aansluiten op een Time Machine-reservekopie van de oude Mac.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.