8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    JBG

Bestanden overzetten naar nieuwe iMac

Ik ga dezer dagen mijn oude iMac verkopen en een nieuwe iMac aanschaffen.
    Maar nu wil ik dat mijn gehele iTunes en iPhoto bibliotheek overgezet kan worden. En dan wel zo dat alles in orde blijft: artiesten, namen, covers en het belangrijkste: aantal malen afgespeeld.
    Bij iPhoto wil ik de gebeurtenissen e.d. en het belangrijkste: de toegevoegde trefwoorden.

Ik denk dat dit geen probleem gaat zijn, maar welke bestanden moet ik precies allemaal hebben.. Ik wil er niet achter komen dat ik net 1 klein lullig, maar essentieel, bestand vergeten ben. En hoe als ik het weer wil toevoegen in iTunes? Kan ik alles gewoon in de finder plakken en dan alt ingedrukt houden en op die manier de bibliotheek openen? En bij iPhoto?

Alvast bedankt voor de reacties:)

Bijdrager
    Pieterr

Ik wil er niet achter komen dat ik net 1 klein lullig, maar essentieel, bestand vergeten ben.

Waarom maak je niet gewoon een complete kopie van je harde schijf met bv (de trial versie van) SuperDuper ? Een externe HD kost tegenwoordig ook niet veel meer… ( 500GB voor 100 Euro ).

Bijdrager
    JBG

Ik heb een externe harde schijf (250 gb), wat doet superduper extra dan? Wat het beter maakt dan gewoon alles knippen en plakken?
    En ik was overigens zoiezo van plan alles te kopieren (geen schijf kopie dan), vroeg me alleen af of er nog andere handelingen gedaan moesten worden oid:)

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Heeft je oude iMac een FireWire-connector? Zo ja, dan gewoon een FireWire-kabeltje tussen de oude en de nieuwe doen, en dan de migratieassistent opstarten op de nieuwe (je zult trouwens ook gevraagd worden of je dat wilt doen bij het eerste opstarten van je nieuwe Mac).

Bijdrager
    dams1

dit moet je gewoon met migratie assistent doen. ik heb niet mijn MBP omgezet naar de nieuwste iMAC. itunes, iphoto ed worden automatisch omgezet naar ilife 08. ideaal. Zelfs al je extra software, programma’s, mijn parallels, VOPN codes ging over. kortom, een exacte copie en kon direct aan het werk. Duurt ongeveer 3-4 uur, afhankelijk van de grootte van je gevulde “oude harde schijf”.

Als je tot verkoop over gaat, vegeet dan niet via hulpprogramma’s- schijfhulpprogramma’s je ” oude harde schijf” volledig te wissen. Ik zou adviseren dit op de zo uitgebreid mogelijke stand te doen (ik geloof 7 x overschrijven)

succes.

Bijdrager
    JBG

Mja het probleem is: ik heb mijn oude via internet verkocht. dus heb ze niet tegelijkertijd in mijn bezit..

Moderator
    unSOUND

Lees voor de zekerheid ook dit topic door:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=106299&highlight=widgets

Daar staan duidelijke tips over welke bestanden je moet pakken als je alles wilt back-uppen. Dat neemt niet weg dat ook ik een voorkeur heb voor het back-uppen van de volledige harde schijf, hoe dat kan staat onder andere hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=891445#891445

en hier:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=1059440#1059440

Bijdrager
    dams1

beste Svonsk,
    bij je eerste bericht zei je dat je ” van plan was”. Later zeg je dat de oude mac al weg is……. Wat is het nu?
    Als je mac al weg is, dan kun je alleen maar de bestanden die je geback-upt hebt overzetten naar de nieuwe mac. ik ben dan wel een beetje benieuwd wat je over hebt aan data? instellingen ed kun je wel vergeten, behalve als je bootable back- up hebt of een volledige HD backup. misschien kun je dan via en programma zoals carbon-copy nog een kloon maken van de gegevens op de nieuwe harde schijf. alleen dan ben je wel de programmatuur horende bij de nieuwe mac kwijt. Toen je via internet verkocht, heb je toen wel je harde schijf gedeleted? . Volgende keer eerst een plannetje maken voordat je iets wegdoet!!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.