8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    sammy_ch

bestanden openen niet meer

Hoi allemaal,

vanmiddag herkende mijn laptop (macbook pro) mijn externe harde schijf niet meer en ook op de imac kreeg ik de melding dat het apparaat niet herkent word en en ik had drie opties: negeren, media verwijderen en installeren.

met installeren kwam ik bij schijfhulpprogramma uit maar ik kon nergens op klikken.

dus ben ik er mee naar de apple center gegaan en zij hebben er naar gekeken, toen ik hem terug kreeg opende hij weer en alle bestanden kan ik zien staan maar als ik de bestanden wil openen krijg ik faut meldingen

ik weet niet wat ze gedaan hebben maar is er een mogelijkheid deze bestanden te herstellen?
    of in ieder geval een verklaring hoe het kan dat de externe harde schijf zo plotseling kapot ging en de bestanden wel zichtbaar zijn maar niet geopend kunnen worden.

Bijdrager
    Hansi2124

Een schijf kan altijd zomaar vreemd gaan doen. Je kan natuurlijk ook het Apple center bellen wat ze hebben gedaan. Dat kunnen wij natuurlijk niet weten….
    Waarschijnlijk kan je met Schijfhulpprogramma de schijf proberen te herstellen.
    Of misschien zijn de schijfbevoegdheden anders dan dat ze zouden moeten zijn.

Bijdrager
    sammy_ch

als ik “Waarschijnlijk kan je met Schijfhulpprogramma de schijf proberen te herstellen.
    Of misschien zijn de schijfbevoegdheden anders dan dat ze zouden moeten zijn.” zou doen blijven dan de bestanden wel behouden en is er dan ook een grote kans dat deze weer geopend kunnen worden want er zijn een paar bestanden die ik allen op die schijf heb, die ik op dit moment dus wel kan zien maar niet kan openen

Bijdrager
    Hansi2124

Garantie tot aan de voordeur natuurlijk, maar nu kan je er ook niets mee. Normaal gesproken gaat er niet iets meer mis dan dat er nu mis mee is.

Bijdrager
    sammy_ch

dit is een melding bij een jpg in voorvertoning, bij andere bestand types en programma’s komt het op het zelfde neer

Bijdrager
    Hansi2124

Het zou kunnen dat dit voortkomt uit het feit dat de externe drive is ontkoppeld op een niet-juiste wijze. Maar aangezien je bij een Apple winkel bent geweest, zullen ze daar toch wel weten wat ze doen?…..

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

dit is een melding bij een jpg in voorvertoning

Even een korte tip als terzijde: probeer eens ??4 gevolgd door een druk op de spatiebalk en dan een klik in het venster dat je aan ons wilt laten zien:)

Inactief
    Anoniem

Heb ook ooit eens dit probleem gehad, in ieder geval iets vergelijkbaars. Bij mij is de harde schijf toen vervangen.
    In ieder geval voor de zekerheid alles back-uppen dus.

Hoop dat je er wat mee kan:)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.