9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    AlphaKilr

Bestanden op meerdere Mac's met Server en Open Directory en meerdere Users

Hee,

Vandaag had ik al eerder de vraag, hoe maak ik het zo op mijn Mac Server zodat ik gebruikers op de server aanmaak, en ze vervolgens op meerdere Mac’s kunnen inloggen. Dit allemaal via de Server.

Dit is echter gelukt, maar nu komt het volgende probleem, ik wil het nu zo maken dat ze overal de zelfde bestanden hebben.
    Dus op Mac1 hebben ze dezelfde bestanden als op Mac2 etc…

Ik heb een beetje zitten zoeken maar kwam er niet uit, ik kwam op iets terecht dat je dit kan doen via Xsan?
    Dat heb ik dan willen proberen maar zoals op de afbeelding, ik kan Xsan niet starten? Iemand suggesties?

Ik hoop het snel te horen!!!
    Groet,
    A

Bijdrager
    Godfather

Misschien dat de oorzaak van je probleem ligt in het feit dat je een Mini server gebruikt. En Xsan Fibre Channel vereist…

Maar, wat wil je precies? Op meerdere macs dezelfde bestanden? Dus inloggen op hetzelfde account vanaf diverse Macs? Of enkel bepaalde bestanden?

Bijdrager
    AlphaKilr

Ik wil zoals jij goed zegt, op meerdere macs dezelfde bestanden.
    Zodat ik met User1, op meedere mac’s allemaal dezelfde bestanden heb.
    En zodat ik met User2, op meerdere mac’s ook allemaal eigen bestanden heb

Bijdrager
    AlphaKilr

Iemand enig ideeën?

Bijdrager
    Maurits

Xsan is niet voor jouw situatie, maar als je de dingen in je andere post gedaan hebt ben je er bijna.
    je hebt dus Network Users, maar hun home staat nog op de default instelling: een locale home.

lees dit eens door, is vergelijkbaar aan mijn vorige link, maar stap 5 en verder zijn nog nodig.

http://www.wegotserved.com/2011/09/05/os-lion-server-home-server-part-7-user-configuration/2/

let op dat je op de client de ‘oude’ user folder al hebt, dus dat er geen verwarring is met korte namen, dus maak nieuwe users aan met nieuwe namen.

Bijdrager
    AlphaKilr

Ga het proberen thx!

Bijdrager
    AlphaKilr

Als ik dit allemaal heb gedaan, en het user share point heb ingesteld.
    Wil ik ga proberen in te loggen en dan krijg ik dit:

Hebben jullie enig idee?

Bijdrager
    Maurits

kan aan heel veel dingen liggen.

Heeft testuser toegang tot de homefolder sharepoint?
    standaard kan alleen de groep workgroup daarbij. (service acl uitzetten dus, of testuser toevoegen)
    Is de homefolder correct gedefineerd ? (testen met url als afp://server.local/Users/testuser vanaf de client)

etc

Bijdrager
    AlphaKilr

Hee man! Het is gelukt! Ben echt blij bedankt voor de hulp!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.