7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr Cr00b

bestanden op ipod-mini?

ik heb tijdens mijn vakantie in hawaii een ipod mini gekocht omdat ze (vergeleken met nederland) erg goedkoop waren.

maar het probleem is nu, ik weet niet hoe ik bestanden erop kan zetten, het muziek gedeelte weet ik wel maar als ik een wordbestand of een foto erop wil zetten, hoe doe ik dat dan?

en als ik mijn ipod op een computer wil aansluiten waar de software niet opstaat hoe kan ik die bestanden dan openen en lezen?

(ik vraag dit,omdat ik al 2 mp3spelers heb gehad die alle2 kapot zijn gegaan door het lezen en branden van bestanden), en de ipod werkte zeker met mijn computer dus vandaar de aanschaf :lol: 8)

danke sjeun,

groeten Mr cr :apple: :apple: b

Bijdrager
    larch

Proficiat met je aankoop!

De vraag van de ipod-softwarelose computer kan ik niet beantwoorden

Wil je de mini ook gebruiken voor bestanden op te plaatsen, dan moet je bij de iPod-voorkeuren ”activeer gebruik als schijf” aanvinken.
    Vervolgens kan je gewoon je bestanden naar de ipodicoon op je desktop slepen (in het mapje notes)
    Wil je de bestanden ook kunnen lezen op je iPodschermpje dan moeten deze in ‘platte tekst’ (RFT is onleesbaar) geschreven zijn.

Bijdrager
    Mr Cr00b

oke thx!, en als ik het dan weer wil wissen, doe ik dat dan vanuit de ipod, of kan ik gewoon het bestand uit het mapje ”notes” verweideren?

en wat doe ik met de waarschuwing die ik krijg zodra ik de optie ” ipod als scheif gebruiken” aanklik?

thx!!!:D :P

Bijdrager
    svreeburg

even voor de duidelijkheid,
    dit doe je in iTunes.
    Als je je ipod aansluit verschijnt er een ipod knopje onderin itunes.
    Daar kan je aangeven of je je iPod automatisch wilt laten syncen met je itunes library en of je je ipod wilt gebruiken als firewire/usb2 harde schijf.

Bijdrager
    tijn22

Die waarschuwing is er niet voor niets, als je de iPod wilt meenemen (loskoppelen), dan moet je je iPod eerst vanaf je buroblad in de prullebak slepen. Dan is hij losgekoppeld.

Bijdrager
    Mr Cr00b

oke, maar hij gaat ook automatisch weg als je op de verweider knop drukt IN i-tunes…:?

Bijdrager
    svreeburg

zo kan je ‘m ook verwijderen!
    of via de finder (klik op het eject symbool naast de het schijf icoontje, in panther)
    je kan ‘m ook verwijderen door het ipod icoontje te selecteren en appeltje E (verwijder media) in te tikken

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.