4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Henk_i_mac

Bestanden omzetten van Windows naar iMac

Hallo,

een nieuwe Mac gebruiker.

We hebben recent het besluit genomen om afscheid te nemen van de WINDOWS en over te stappen naar de Apple. Dus de iPad 2 en de iMac aangeschaft. So far so good. Alles aangelegd en toen via de finder en migratie systeem proberen de outlook, en andere bestanden om te zetten.

Dat lukt dus niet.

Wij zijn wellicht niet de eerste die dit probleem hebben, kan iemand ons een advies geven

bvd Henk

Bijdrager
    Afroman

Som in eerste instantie eens op welke bestanden niet werken.

Bijdrager
    puchelaar

Er van uitgaande dat je je windows machine nog hebt, zou ik je mail als volgt overzetten; ga voortaan met imap- ipv popmail werken. Als je provider die mogelijkheid niet biedt, kan je bijvoorbeeld een gratis gmail account nemen.
    Stel die imap account in in je mailprogramma *naast* je bestaande account, en sleep de mappen één voor één van je bestande accoutn naar de nieuwe imap account.
    De mappen in de imap account gaan dan synchroniseren met de server van de nieuwe account. Als alles zowel op je eigen machine in de imapmappen, als op de server staan, voer je deze imap account in op je iMac en op je iPad. En dan is het wachten tot alles binnenkomt…

Ik kan me zo niet bedenken welke andere bestanden je zou kunnen hebben die niet overgezet kunnen worden. O.h.a. zijn alleen mailbestanden moeilijk te converteren, maar daar helpt deze workaround dus mee.

Zoals Afroman ook zegt; iets meer info over type bestanden en/of programma’s zou fijn zijn…

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.

Hier kan je een uitleg lezen hoe je bestanden over kan zetten van Windows naar Mac:
    http://support.apple.com/kb/HT2518?viewlocale=nl_NL

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.