17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    rusa

Bestanden na terugzetten uit time machine niet zichtbaar

Na een mislukte OS-upgrade heb ik de macbook pro leeggehaald en besturingssysteem opnieuw geinstalleerd.
    Via time machine (op NAS) getracht alles terug te zetten.
    De harde schijf is weer gevuld (net zo weinig gb’s over als voor het wissen).
    De programma’s zijn keurig zichtbaar, echter de bestanden (foto’s / films / documenten) niet. Ik zie alleen lege mappen. Uitgezonderd de bestanden van andere gebruiker (mijn dochter, niet hoofdgebruiker). Hier is alles zoals het was.

Nog een keer de bestanden terugzetten via time machine lukt niet. Dan krijg ik de melding dat er te weinig geheugen is.
    Ik dacht, prima, dan wis ik de boel nog een keer en probeer ik het opnieuw, maar ik krijg de computer niet meer in dit gedeelte via opstarten met command + R

Iemand een tip?

Moderator
    Night

Zet je de TM kopie terug tijdens de installatie van OSX (op een bepaald moment wordt binnen de installatie gevraagd of je een TimeMachine backup wilt terugplaatsen) of heb je dat met Migratie Manager gedaan nadat je OSX hebt geĂ¯nstalleerd?

Want als de gebruikersnamen hetzelfde zijn (dus die je ingesteld hebt bij de verse installatie en die in je TM-backup), kun je wel eens rare dingen tegenkomen.

Bijdrager
    rusa

Ik heb de TM kopie niet tijdens de installatie teruggezet (ik had op dat moment geen bekabelde verbinding met de NAS).

Bijdrager
    rusa

Ik heb niet Migratie Manager/Assistent gebruikt.

Bijdrager
    pruus

Je zou nog eens het volgende kunnen proberen. Ga naar de lege map. Start dan Time Machine op om te proberen de inhoud terug te zetten.

Bijdrager
    rusa

Dat heb ik geprobeerd pruus, maar blijkbaar is die map dus niet leeg.
    Ik krijg dan de melding dat ik niet voldoende geheugen heb om de bestanden naar die map te kopieren.

Moderator
    Night

Dan heb je dus een dubbel probleem: Enerzijds te weinig schijfruimte om een volledige backup terug te zetten en anderzijds duplicaat user-namen.

Bijdrager
    rusa

Het heeft dus waarschijnlijk iets met de gebruikers-accounts te maken.
    Weet iemand hoe ik dit kan fixen?

Bijdrager
    rusa

Volledige backup ging er wel op en ik had nog 11 gb over (da’s niet zo veel van de 300).
    Echter de bestanden zijn niet zichtbaar en ik weet ook niet hoe ik ze er af moet krijgen…

Bijdrager
    GoeieDag
    rusa op 11 maart 2016

Ik heb niet Migratie Manager/Assistent gebruikt.

Hoe heb je het dan wel gedaan?

Bijdrager
    rusa

@goeiedag: via ‘Activeer Time Machine’ rechts bovenin.

Bijdrager
    rusa

Ik heb zelf nooit andere user-namen aangemaakt. Kan gewoon onder de oude naam + wachtwoord inloggen. Bij de (ongewijzigde) account van mijn dochter werkt alles wel als vanouds.

Bijdrager
    GoeieDag
    rusa op 11 maart 2016

@GoeieDag: via ‘Activeer Time Machine’ rechts bovenin.

Je moet Migratie Ass, gebruiken.
    Even weer wissen die Mac en opnieuw, nu op de juiste manier.

(Ik vermoed dat op jouw manier het ding nog een week of zo bezig is, dus als je de tijd hebt…

Bijdrager
    rusa

Hoe krijg ik hem dan weer gewist?
    Command + R lukt niet…

Bijdrager
    GoeieDag

Niet meer in cmd+R? Tja, dan weet ik het ook ff niet. cmd+R+optie lukt ook niet (=opstarten vanaf een server van Apple)?

Bijdrager
    rusa

Opstarten vanaf een server van Apple? Hoe moet dat dan?:-?

Pfff, de poging tot upgrade lijkt nu toch echt op een ramp uit te lopen.
    Help, ik wil weer bij mijn bestanden kunnen komen!:cry:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Misschien is er nooit een backup via Timemachine gemaakt van die bestanden.

Zijn de ontbrekende bestanden wel zichtbaar in Time Machine op je NAS?

Restoren zoals @night aangeeft is de beste methode.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.