5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    luukwagon

Bestanden in mappen verkleinen

Voor een klusje ben ik bezig om een heeeeeele berg cds te archiveren. Het gaat om ingredienten die gefotografeerd zijn. Nu wil de klant de bestanden op een ftp zetten zodat deze beschikbaar zijn voor ontwerpers. Alleen willen ze niet het originele hoge resolutie bestand beschikbaar stellen. Hoe kan ik het makkelijkst de map met een stuk of 100 mappen daar in ”batchen”? Dus; nieuwe map aanmaken bestandjes per map verkleinen en in de nieuwe map zetten. Klinkt misschien ingewikkeld, maar het moet volgensmij mogelijk zijn om dit te doen. Weet iemand hoe?

Photoshop lijkt me geen optie omdat deze geen nieuwe mappen aanmaakt die hetzelfde heten als de map waar het bestand uit kwam?

Moderator
    unSOUND

Small Image 2

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25816

Deze kan hele mappen met foto’s verwerken. Maak dan een kopie van de mappen, en laat Small Image die bestanden verwerken zonder de naam aan te passen. Dan gaat hij de foto’s verkleinen naar jouw instellingen.

Zonder de naam aan te passen vind ik wel een beetje link……

Bijdrager
    Kyokushinkai

Photoshop kan wel degelijk.

In Photoshop het actions venster openen. Een nieuwe action aanmaken en Photoshop begint automatisch met opnemen. Vervolgens een afbeelding openen, de gewenste bewerkingen er op uitvoeren, de afbeelding opslaan zoals je dat wilt en het bestand weer afsluiten. Dan op de record-knop drukken in je actions venster om het opnemen van je acties te stoppen. Vervolgens ga je naar File > Automate > Batch… Selecteer de actie die je zojuist hebt opgenomen, kies een source- en destination map en batchen maar.

Bijdrager
    luukwagon
    ”Kyokushinkai”

Photoshop kan wel degelijk.

In Photoshop het actions venster openen. Een nieuwe action aanmaken en Photoshop begint automatisch met opnemen. Vervolgens een afbeelding openen, de gewenste bewerkingen er op uitvoeren, de afbeelding opslaan zoals je dat wilt en het bestand weer afsluiten. Dan op de record-knop drukken in je actions venster om het opnemen van je acties te stoppen. Vervolgens ga je naar File > Automate > Batch… Selecteer de actie die je zojuist hebt opgenomen, kies een source- en destination map en batchen maar.

Ja dat princnipe snap ik. Maar dat bedoel ik juist niet want..photoshop maakt geen nieuwe map aan die precies dezelfde naam heeft als waar het bestand uit komt..Voor zover ik weet kan dat niet in ps. Of wel? Even proberen op een test mapje…

Bijdrager
    luukwagon
    ”unSOUND”

Small Image 2

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/25816

Deze kan hele mappen met foto’s verwerken. Maak dan een kopie van de mappen, en laat Small Image die bestanden verwerken zonder de naam aan te passen. Dan gaat hij de foto’s verkleinen naar jouw instellingen.

Zonder de naam aan te passen vind ik wel een beetje link……

Hmmm small image werkt in ieder geval niet met TIF bestanden..of hij doet er heeeeel lang over dan.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.