4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    jorina

Bestanden in Mail openen

Regelmatig krijg ik bestanden binnen via Mail die ik niet kan openen door er gewoon op te klikken. Ik krijg dan de melding “Het document .pps’ kan niet worden geopend. Het bestand heeft niet de juiste structuur.”
    Als ik het bestand naar mijn bureaublad verplaats en het programma open dan kan ik het bestand wel openen. Het gebeurt zelfs met bestanden die ik zelf heb opgemaakt en die ik dan via een andere mailadres naar me terugstuur. Het vreemde is dat het bestanden zijn waarvan ik wel zelf het programma heb. Het zou toch moeten zijn dat het bestand in mail dan automatisch geopend wordt als je er op klikt. Wie kan mij helpen?

Bijdrager
    Ikea

pps bestanden zijn gemaakt met Powerpoint. .ppt is een gewone presentatie en .pps is een presentatie te gebruiken voor internet.

Je kunt een powerpointviewer downloaden (volgens mij gratis, maar even googlen). Wanneer je die hebt, kun je de bijlage kiezen ‘ openen met’ en dan kiezen dat je altijd .pps bestanden hiermee (automatisch) wilt openen.

Aangezien je al Powerpoint hebt, denk ik eerder dat het met je beveiligingsinstellingen heeft te maken. Waarschijnlijk vallen de .pps bestanden onder onveilig. Hoe dit in te stellen, heb ik helaas geen verstand van.

Bijdrager
    Pieterr
    ”Ikea”

Je kunt een powerpointviewer downloaden (volgens mij gratis, maar even googlen).

…als je nog een prehistorische Mac OS versie gebruikt.

Bijdrager
    Ikea

Was maar een idee. Soortgelijk probleem had ik vroeger onder Windows en was hiermee verholpen, vandaar.

Wellicht toch iets met beveiliging te maken? Proberen waard …………

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.