2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Q:
    Bijdrager
    luane11

bestanden gebruiker via Time Machine niet terug te halen na crashen schijf

Hallo,

Afgelopen week ik mijn harde schijf gecrasht, inmiddels heb ik een nieuwe SSD schijf in mijn laptop, maar heb ik problemen met het terugzetten van mijn oude gebruiker via Time Machine. Daardoor zie ik al mijn eigen bestanden niet. Ik heb Time Machine backups op een airport time capsule en op een externe HD. Die van de externe HD is echter wel van vier maanden geleden.

Het bedrijf wat mijn laptop heeft gemaakt geeft aan dat de bestanden wellicht niet goed terug te zetten zijn vanwege filevault. Ik weet alleen niet precies meer of dit uit of in geschakeld stond. Ik heb in ieder geval geen herstelcode.

Wat te doen en wat is jullie ervaring met professionele data recovery bedrijven om te kijken of er iets vanaf mijn beschadigde harde schijf af is te halen? Omdat er ook zakelijk bestanden op stonden is het zeer belangrijk dat ik ze terugvind, ik dacht met een dubbele Time Machine schijf dat ik goed aan het backuppen was..

Wie o wie helpt mij met dit voor mij ingewikkelde probleem?

Bijdrager
    piebas

Vanuit mij werk heb ik goede ervaringen met een bedrijf in Bulgarije.
    We hebben hier al verschillende schijven heen gestuurd waar ze het overgrote deel van de dat is hersteld. (nog geen Mac-schijven)
    De kosten zijn redelijk, veel lager als bedrijven die we in Nederland hadden gevonden.
    Je kunt in het Nederlands met ze communiceren.
    Het opsturen van de schijf kost wel wat tijd (soms > 14 dagen)

Stuur een pb dan zal ik de naam doorgeven.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.