6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Moderator
    unSOUND

Bestanden gaan niet naar prullenmand, maar direct weg?!

Wil ik een bestandje weggooien, krijg ik de melding:

“het onderdeel *** wordt onmiddelijk verwijderdt, wilt u doorgaan?”

Nu kon dat bestand toch wel weg, dus ik druk op ‘ok’, maar er komt dus geen enkel bestandje in mijn prullenmand terecht… terwijl ik geen instellingen heb veranderd…. Weet iemand hoe ik mijn bestanden weer in de prullenmand krijg voor ik ze definitief verwijder?

Alvast bedankt voor het meedenken, unSOUND. :apple:

Moderator
    unSOUND

Nog even wat specs:

iMac G4 15″
    OS X 10.2.6
    45 Gb vrije ruimte
    768 Mb Ram

Iemand een oplossing? of zelfs maar een gokje?

Bijdrager
    Urbin Design

Werk je vanaf een server? Dat is bij ons namelijk het geval gooi je iets weg vanaf de server via je eigen systeem weg! Bij panther zouden ze daar al een oplossing voor hebben gevonden. Bij OS9 kon je het zelfs instellen.

Bijdrager
    macpro

Als je een bestand van een “eigen” schijf weggooid, dan komt het in de prullenbak.
    Maar als je een schijf via het netwerk benaderd, dan worden bestanden die je daar vanaf gooit ook echt meteen verwijderd.

Moderator
    unSOUND

Nee, ik werk niet met een server, maar het is me pas opgevallen sinds ik hem via ethernet aan mijn tweede mac heb gehangen. maar zelfs nu die tweede uitstaat krijg ik deze melding…

Moderator
    unSOUND

Het is opgelost!

ik heb van de harde schijf de bevoegdheid veranderd, die stond op ‘systeem’ en die heb ik veranderd naar ‘ik’ en ineens is het weg…

:finderoud:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.