10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:

Bijdrager
    entin

bestanden Externe schijf1 naar Externe schijf2

wil van de ene externe schijf naar het andere kopiëren, maar lukt niet.

schijf 1: 2 TB,
    beschikbaar: 1,72 TB

schijf 2: 999,93 GB
    beschikbaar: 924,76

wil van schijf 1: 85 GB naar schijf 2 kopiëren

Vermelding: Het onderdeel ‘archief map.zip’ kan niet worden gekopieerd, omdat het te groot is voor de structuur van het volume.

Wat kan ik hier aan veranderen?

• Dit onderwerp is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST

Bijdrager
    krisrock

Welke indeling heeft de schijf? ( hoe is die geformatteerd )

Moderator
    Night

Vermoedelijk is schijf2 als FAT32 geformatteerd, waardoor de maximale bestandsgrootte slechts 4GB is (of 2GB in High Sierra indien via de Finder gekopieerd wordt).

Wat je hieraan kan doen?
    1) Kopieer de volledige inhoud van Schijf2 tijdelijk naar (een map op) Schijf1.
    2) Formatteer Schijf2 als HFS+ (of ExFAT indien deze disk ook op Windows PC’s gebruikt gaat worden).
    3) Kopieer de bestanden uit stap 1 weer naar Schijf2 (en na succesvolle overdracht verwijderen van Schijf1)
    4) Voer de kopieeropdracht uit de probleemstelling opnieuw uit.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night.
    • Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Night.

Bijdrager
    entin

Night, ik zag inderdaad op mn WD schijf dat het idd. op FAT staat. Zal even rustig aan de slag. Wordt vervolgd,

heb meteen uitgeprobeerd, maar het volgende geeft het systeemm aan:
    Het onderdeel ‘ map.zip’ kan niet worden gekopieerd, omdat er onvoldoende ruimte beschikbaar is.

Maakt niet uit of ik een nieuwe Map aanmaakt op het buroblad, externe schijf of elders.
    Het bestand van 85GB in ZIP moet eerst verplaatst worden voordat de WD-schijf geformatteerd word.

Ondertussen ga ik verder naar mogelijkheden zoeken. wordt vervolgd

Bijdrager
    Beech

In map.zip zitten allemaal korte onderdelen, kleiner dan 4 GB ? En samen zijn ze 85 GB. Kopiëer ze apart.

Moderator
    Night

Is Schijf1 dan óók FAT32????

Bijdrager
    Beech

Blijkbaar…Graag wat meer informatie, want dit lijkt op “Hoe moeilijk kan het zijn”.

• Deze reactie is gewijzigd 3 maanden, 3 weken geleden door  Beech.

Moderator
    Night

Ik vermoed dat het twee partities zijn op dezelfde WD schijf….. Je kan per partitie formatteren (en dan HFS+), dat hoeft niet per disk. Dan is de noodzaak om de ZIP te verplaatsen ook verdwenen, lijkt me.

Bijdrager
    entin

mensen,

ik weet of het 1 of 2 partities zijn, alleen staat op mijn WD de bewuste ZIP-bestand op een 2TB schijf heb met verschillende unzipprogramma’s het bestand te ontrafelen, maar geen van de programma’s heeft niets uitgehaald. Het systeem laat zien dat er geen ruimte is om te unzippen. Ik denk even naar de Mac winkel met technische afd. te gaan en daar het probleem neer te leggen.

Mn eerste schijf van 2TB geeft problemen, als ik het bestand elders kan verplaatsten, dan kan ik pas formatteren, toch?

Moderator
    Night

Je moet eerst het volume (niet de schijf) waar je het bestand heen wil kopiëren HFS+ formatteren. (Dat is Schijf2 als ik je verhaal goed begreep)
    Uiteraard wel eerst alle data die al op dat volume stond, veiligstellen (bv door dit eerst naar Schijf1 te kopiëren)

Het expanden van je ZIP file zal maximaal het dubbele in gebruik mogen nemen (dus zo’n 170 GB) + nog een keer maximaal die hoeveelheid voor de temp-files. Je moet dus zo’n 435 GB vrije schijfruimte hebben om én het bestand te kopiëren én het te kunnen uitpakken.
    Probeer het eens met het gratis StuffIt Expander.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.