5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    Jelletje

Bestanden delen ERROR!!

Ik heb geprobeerd om een mini-netwerkje op zetten tussen mijn iMac en een Windows-Laptop via een ethernetkabel. Ik heb op het forum gekeken hoe ik dit moest doen :
    – Onder Windows de LAN-verbinding een uniek IP-adres geven, firewall uitzetten, map delen,…
    – Mac idem + windows bestandsdeling aanzetten,…

Maar ik krijg blijkbaar geen verbinding…
    Zowel mijn Mac als de Laptop geven aan dat er geen Ethernetkabel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is. Weet er iemand wat ik fout doe? Mijn configuratie is volgens mij wel ok (zoals uitgelegd op het forum).

THX

Een NetwerkLEEK

Bijdrager
    Jello

heb je deze instructies gevolgt?
    http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46340

Bijdrager
    foobar
    ”Jelletje”

Ik heb geprobeerd om een mini-netwerkje op zetten tussen mijn iMac en een Windows-Laptop via een ethernetkabel. Ik heb op het forum gekeken hoe ik dit moest doen :
    – Onder Windows de LAN-verbinding een uniek IP-adres geven, firewall uitzetten, map delen,…
    – Mac idem + windows bestandsdeling aanzetten,…

Maar ik krijg blijkbaar geen verbinding…
    Zowel mijn Mac als de Laptop geven aan dat er geen Ethernetkabel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is. Weet er iemand wat ik fout doe? Mijn configuratie is volgens mij wel ok (zoals uitgelegd op het forum).

THX

Een NetwerkLEEK

als je een kabel trektrechtstreeks tussen twee computers, dus niet via een router ofietsdergelijks, dan voldoet een gewone UTP-kabel niet!
    je hebt een CROSSED-netwerkkabel nodig

Bijdrager
    Jelletje

Het probleem ligt waarschijnlijk bij de kabel, ik dacht gelezen te hebben op het forum dat een gewone ethernet kabel volstond. Ik ga het deze week nog uitproberen, bedankt voor de tip!

PS Ik heb de handleiding volgens Jello gebruikt;)

Bijdrager
    foobar

waarom wil je ze eigenlijk direct aan elkaar koppelen?
    het is toch veel handiger om dat via je router te doen (tenzij je die niet hebt natuurljk)?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.