-
Q:
Bestanden delen ERROR!!
Ik heb geprobeerd om een mini-netwerkje op zetten tussen mijn iMac en een Windows-Laptop via een ethernetkabel. Ik heb op het forum gekeken hoe ik dit moest doen :
– Onder Windows de LAN-verbinding een uniek IP-adres geven, firewall uitzetten, map delen,…
– Mac idem + windows bestandsdeling aanzetten,…Maar ik krijg blijkbaar geen verbinding…
Zowel mijn Mac als de Laptop geven aan dat er geen Ethernetkabel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is. Weet er iemand wat ik fout doe? Mijn configuratie is volgens mij wel ok (zoals uitgelegd op het forum).THX
Een NetwerkLEEK
heb je deze instructies gevolgt?
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=46340”Jelletje”Ik heb geprobeerd om een mini-netwerkje op zetten tussen mijn iMac en een Windows-Laptop via een ethernetkabel. Ik heb op het forum gekeken hoe ik dit moest doen :
– Onder Windows de LAN-verbinding een uniek IP-adres geven, firewall uitzetten, map delen,…
– Mac idem + windows bestandsdeling aanzetten,…Maar ik krijg blijkbaar geen verbinding…
Zowel mijn Mac als de Laptop geven aan dat er geen Ethernetkabel is aangesloten, terwijl dit wel het geval is. Weet er iemand wat ik fout doe? Mijn configuratie is volgens mij wel ok (zoals uitgelegd op het forum).THX
Een NetwerkLEEK
als je een kabel trektrechtstreeks tussen twee computers, dus niet via een router ofietsdergelijks, dan voldoet een gewone UTP-kabel niet!
je hebt een CROSSED-netwerkkabel nodig
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.