6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    GeertDD

Bestanden breken bij overzet van Windows naar Mac

Heb net Apache webserver met php5 ge├»nstalleerd op m’n mac. Alles werkt prima.

Ondertussen heb ik de files van m’n pc localhost gekopieerd naar de Webpagina’s map op m’n mac. Deze bestanden/mappen werken echter niet. Ik krijg telkens maar een ‘Forbidden error’.

Het vreemde is dat wanneer ik een nieuw php-bestand of map maak op m’n mac (zelfs gewoon met exact dezelfde code uit een ‘pc-bestand’) dat het dan wel perfect werkt.

Wat is de oorzaak van dit vreemde verschijnsel? Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat ik op m’n pc Apache 2.0 draaide (als ik het goed heb), terwijl op m’n mac Apache 1.3 draait?

Bijdrager
    wout3r

Ligt denk ik aan je schrijf/leesrechten, check je instellingen even op die Windows bestanden (Appeltje + i)

Bijdrager
    GeertDD

Aah, opgelost nu! Ik was daar al eens in de buurt aan het zoeken geweest maar nu is het weer helemaal gefixt.

Appeltje + I (zoals je zei) over al m’n bestanden ineens. En dan onderaan bij de details van Eigenaar en bevoegdheden de toegang voor groep geert en anderen op alleen lezen gezet (stond op geen toegang).

Thanks Wouter. Nu kan ik weer verder.

Bijdrager
    wout3r

You’re welcome;)

Bijdrager
    GeertDD

Nu stuit ik eigenlijk op een aansluitend probleem.

Op m’n pc server include ik steeds andere files via een zelf gedeclareerde constante DOCROOT. Voorbeeld hieronder:

[code:1:0a18b764ae]
    // config.php (staat in rootmap van het project)

define(’DOMAIN’, ‘http://localhost’); // no ending slash
    define(’PATH’, ‘/~geert/_community/’); // begin with a slash

define(’DOCROOT’, $_SERVER[’DOCUMENT_ROOT’] . PATH);

[/code:1:0a18b764ae]

Als ik DOCROOT echo is de output: /Library/WebServer/Documents/~geert/_community/

Bestanden worden echter niet ge├»nclude zoals op m’n pc. In het voorbeeld hieronder wordt header.php dus niet geladen.

[code:1:0a18b764ae]
    // index.php (staat in zelfde map als config.php)

require ‘./config.php’; // werkt
    require DOCROOT .’php/core/header.php’; // werkt niet op mac

[/code:1:0a18b764ae]

Bijdrager
    GeertDD

Hebbes.

[code:1:1f9f9f1fb0]define(’DOCROOT’, ‘/Users/geert/Sites/’);[/code:1:1f9f9f1fb0]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.