7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    palermo

bestanden bewerken vanuit externe SSD

Ik zou het liefste al mijn bestanden op een externe ssd zetten en vanuit daar al mijn bestanden bewerken.
    (foto bestanden van 500mb).
    Ik vraag me af of dit ten koste gaat van de snelheid.
    Ik heb nu (bijna) een Mbp met ssd schijf.

Vr Groet, Adriaan.

Bijdrager
    GuijVRIENDS

dit zal zeker ten koste van je snelheid gaan, als je dit per se extern wil doen zou ik een thunderbolt of firewire ssd/hd aanraden

Bijdrager
    TheBigZ

Als je een nieuwe MacBook Pro met USB 3.0 hebt zou je ook nog aan een snelle USB stick kunnen denken. Prijzig, maar wel snel.

Bijdrager
    palermo

Als dit ten koste van mijn snelheid gaat doe ik het niet.
    Ik wilde makkelijk gaan wisselen tussen het werken op een macbookpro en een mac pro.

mooie usb stick trouwens met een flinke capaciteit. nog ff wachten en er kan 1tirabyte op.

Bijdrager
    computer space

Puur voor inladen en wegschrijven heb je voor een foto niet veel aan SSD. Als je intern al een SSD hebt als wwerkschijf, zit je wel aan de max snelheid denk ik. Puur voor opslag is SSD nou niet echt het medium, neem lekker een grote hardeschijf.

Bijdrager
    TheBigZ
    palermo op 28 september 2012

Als dit ten koste van mijn snelheid gaat doe ik het niet.

Deze sticks komen boven de 100MB/s, tenminste, als je USB 3.0 gebruikt.

Op de huidige Mac Pro heb je dus geen voordeel van zo’n dure stick, op de nieuwe MBPs wel.

Je zou eerst een ‘goedkope’ kleine 64GB versie kunnen aanschaffen om het uit te proberen op je MBP.

Bijdrager
    computer space

USB stick is niet echt geschikt voor snelle toegang. Doorbuffelen op grote bestanden gaat prima, maar het snelle shufflewerk is niet tegen SSD opgewassen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.