11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Lambertini

Bestand wissen in finder

Ik wou bestand (waar ik opsta) willen wissen met de delete-knop.
    Dat lukt niet in finder, ook niet met backspace.
    Iemand raad ?

Bijdrager
    Sascha

En slepen naar de Prullenbak ? Of rechtermuisknop -> verplaats naar Prullenmand ?

En het is CMD+Backspace…

Anders een keer uit- en inloggen (of eens herstarten als het dan nog niet wilt werken). Of via de Terminal verwijderen misschien ?

Lukt het bij andere bestanden wel ?

Schijfbevoegdheden al eens hersteld (via Schijfhulpprogramma) ?

En is je toetsenbord nog wel aangesloten (usb of bluetooth) ?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Sascha, ik vraag me even af: hoe denk je dat uit- en inloggen gaat helpen als het gaat om een functie die niet bediend wordt met de toets waarmee Lambertini hem probeert te bedienen?:)

Bestanden verplaats je naar de prullenmand door ze te slepen of door ? en Backspace in te drukken. Je kunt ze verwijderen met ?E. De reden dat het met alleen Delete niet lukt is omdat dat teveel risico geeft met per ongeluk verwijderen (Windows vraagt niet voor niks of je het zeker weet als je op Delete drukt; omdat men bij Apple niet elke keer zo’n melding wil geven moet je twee toetsen indrukken in plaats van één.)

Bijdrager
    Sascha

Bij Windows moet je ook Shift-Delete drukken om het in één keer te verwijderen hoor. Delete verplaatst het naar de Prullenmand.

Even uit- en inloggen heeft voor mij al vaker problemen opgelost. En niet geschoten, is altijd mis.

En CMD+E is toch voor externe schijven te ontkoppelen, en niet voor bestanden te verwijderen ?

Moderator
    unSOUND

Waar het Jakko om ging was dat uit- en inloggen ( of herstarten ) niet helpt als je gewoon de verkeerde knop aan het proberen bent… Ik kan met de knop van het volume niet mijn CD-lade open zetten, hoe vaak ik ook uit- en inlog…

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Sascha op 25 september 2010

Even uit- en inloggen heeft voor mij al vaker problemen opgelost. En niet geschoten, is altijd mis.

Zie unSOUNDs antwoord: hoe vaak je ook opnieuw opstart, Delete gaat geen bestanden wissen in de Finder:)

Sascha op 25 september 2010

En CMD+E is toch voor externe schijven te ontkoppelen, en niet voor bestanden te verwijderen ?

Ik denk dat je gelijk hebt — ik keek alleen even in het menu Archief van de Finder en zag “Verwijder ?E” staan, dus nam even aan dat dat is om bestanden gelijk te verwijderen. Ik gebruik het zelf nooit (ik verwijder schijven door ze naar de prullenmand te slepen of op jet “eject”-symbool in de Finder te klikken) dus even niet goed opgelet:)

Bijdrager
    Sascha

Oké mannen, bedankt voor de ophelderingen richting mij.

Ik hoop dat Lambertini nog iets laat weten ?

Bijdrager
    Lambertini

Ja idd.
    Cms E doet bestand weg maar springt terug naar de bevenliggende map…
    Bedoeling is hier en daar bestand te deleten in een lange lijst met MP3’s
    Thx

Bijdrager
    MouseMighty

Dan staat de oplossing al in het eerste antwoord op je vraag: Selecteer bestand en gebruik dan de toetsencombinatie CMD+Backspace. Je bestand wordt verplaatst naar de prullenmand en is pas gewist als je de prullenmand leegt.

Bijdrager
    Lambertini

Klopt maar hij springt daarna weer naar bovenliggende map.
    Vb Map heet “Best of Kings of Leon” met daaronder 20 mp3s.
    Als ik op de eerste mp3 sta en ik vind hem goed wis ik hem niet en ga ik naar de 2e in de lijst waarvan ik vind dat deze vb weg mag. Ik doe Cmd+backspace en hij doet hem inderdaad weg maar mijn cursor staat weer in de map “Kings of Leon”. Niet erg zolang het maar over een paar bestandjes gaat…
    Als ik net bestand 87 zou gewist hebben en hij springt weer naar de map “kings of leon” dan is het even zoeken waar ik gekomen was… Idd bij bestand 88 uiteraard. Is niet altijd simpel want je moet er manueel weer naar toegaan…

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Dan werk je in de finder waarschijnlijk in ‘kolom-weergave’. Als je in het findermenu bij Weergave ‘Lijst’ kiest, (CMD-2) dan springt hij na een delete niet meer naar de vorige map.

Je kunt ook meerdere bestanden uit een lijst kiezen door na elke selectie de CMD ingedrukt te houden

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.