6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    JoopJoopJoop

bestand sudoers, mag dat weg?

Hi,

Ik krijg van EtreCheck de volgende melding: /etc/sudoers, File size 2299 but expected 1275.

Mag ik dit document verwijderen??

BTW, vaag vermoeden dat Parallels hier iets mee van doen heeft, wie?

BVD

Moderator
    Night

Over de (expected) filesize hoef je je overigens ook geen zorgen te maken; slechts een onhebbelijkheidje van EtreCheck:
    https://discussions.apple.com/thread/7186302

Bijdrager
    Odie

Over het algemeen zou ik geen bestanden weggooien waarvan jij niet weet wat ze doen. Zoals Fred44nl al zegt: /etc/sudoers is een essentieel file van het OS en is in elke linux of unix belangrijk om rechten SuperUser (root) rechten te geven middels het eigen password (zonder sudo kan je alleen root worden met het root wachtwoord, dat was de ‘oude’ manier onder linux/unix).

Ergo: gooi dit bestand weg en je hebt geen root/administrator rechten meer:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

@night,

Nooit eerder een “onhebbelijkheidje” van EtreCheck gezien..

Ik heb dit nooit eerder gezien van EtreCheck..

Ik dacht, wie heeft er aan dat bestand gezeten dat het nu onverwacht groter is..

En als het dan over root rechten gaat, schrik ik wel even.

@odiebla,

Als ik bestanden zou weggooien waarvan ik niet weet wat ze doen, hoef ik hier geen topic over te openen….???? vreemde opmerking.

Bijdrager
    Odie

Ik geef je een advies, als je dat als vreemde opmerking betitelt prima. Ik zal je voortaan geen advies meer geven, ok?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.