24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Q:

Bijdrager
    nemcis

bestand nog te redden?

ik heb een tiff bestand op DVD, als ik m probeer te openen krijg ik deze melding

is er een programma dat zo’n bestand nog kan redden?

Bijdrager
    awi

Misschien kan graphic converter ‘m nog openen en dan opnieuw opslaan.
    Volgens mij kun je een werkende demo hiervan downloaden

http://www.lemkesoft.com/

Bijdrager
    sedikit

Volgens mij hoef je die foto niet persé te openen met Photoshop. Probeer eens een paar opties in Archief/Open met.

Bijdrager
    nemcis

thanks, ik ga het proberen !!

Bijdrager
    fistkikker
    ”sedikit”

Volgens mij hoef je die foto niet persé te openen met Photoshop. Probeer eens een paar opties in Archief/Open met.

Archief/Open met? Van welk programma? Voorvertoning bijvoorbeeld? Dat kan ook nog wel wat (meer dan je denkt, vaak).

Bijdrager
    sedikit

@fistkikker!
    -De vraag was: ik heb een tiff bestand op DVD, als ik m probeer te openen krijg ik deze melding…..
    -Dus werd bedoeld: “hoe kan ik een tiff bestand ook openen?”
    -Mijn eenvoudige kennis verwerkt in mijn advies: “Probeer eens een paar opties in Archief/Open
    met.
    -Daar stond toch duidelijk “opties”. Dat zijn bij mij 54! Waarbij Voorvertoning als “standaard” staat (afhankelijk van je voorkeur)

Dus: tot hoever moet je gaan in het bij de hand nemen van de vragensteller?! M.a.w. wat had ik dan moeten doen fistkikker?! Toch niet alle 54(bij mij) mogelijkheden gaan noemen…..

Bijdrager
    nemcis

helaas, met gc voorvertoning en quicktime wil het ook niet lukken, hartelijk dank voor alle moeite.

Bijdrager
    Ferdinand

kun je niet proberen de foto te importeren in indesign/xpress en dan daarvan een PDF maken die je dan weer in photoshop kunt openen?

Kopieer de Tiff eens naar je bureaublad en ga dan eens verder stoeien

Bijdrager
    sedikit
    ”Ferdinand”

kun je niet proberen de foto te importeren in indesign/xpress en dan daarvan een PDF maken die je dan weer in photoshop kunt openen?

Kopieer de Tiff eens naar je bureaublad en ga dan eens verder stoeien

Het naar het bureublad slepen van de tiff, vanaf de DVD, wilde ik ook zojuist voorstellen!

Bijdrager
    nemcis

dubbel, sorry

Bijdrager
    nemcis

de tiff stond al in de map van het blad op mijn hd, ik dacht dat er met overkopieren iets mis was gegaan daarom probeerde ik m vanaf dvd te openen.
    met importeren in IDCS2 ging het mis terwijl terwijl de preview wel goed was. ik krijg alleen een paar roze streepjes te zien……

Bijdrager
    fistkikker

@sedikit: Open met… zit bij mij onder de rechtsklik/ctrl-klik in de finder. Dat is in andere programma’s ook weer anders. En op mijn mac ziet het ook menu Archief er onder ieder programma weer een beetje anders uit, vandaar. Geen reden je aangevallen te voelen, hoor.

Bijdrager
    TonE

Ik ken het probleem, met Graphic Converter krijg je ze meestal nog wel open maar dan heb je een halve of een derde foto, kortom heb je nog niks…

Bijdrager
    nemcis
    ”TonE”

Ik ken het probleem, met Graphic Converter krijg je ze meestal nog wel open maar dan heb je een halve of een derde foto, kortom heb je nog niks…

een wit vlak idd ja:(

Bijdrager
    TonE

Ja idd, of helemaal niks. De informaie ontbreekt geheel of gedeeltelijk door een brand of kopieer fout.
    Kan ook zijn dat het originele bestand waarvan de DVD is gebrand al corrupt was.

Bijdrager
    sedikit
    ”fistkikker”

@sedikit: Open met… zit bij mij onder de rechtsklik/ctrl-klik in de finder. Dat is in andere programma’s ook weer anders. En op mijn mac ziet het ook menu Archief er onder ieder programma weer een beetje anders uit, vandaar. Geen reden je aangevallen te voelen, hoor.

Nee hoor! Ik voel me in het geheel niet aangevallen, Alleen begreep ik jouw opmerking niet! Het is waar, die “open met” zit bij mij ook onder de rechtermuisclick, evenals onder Archief. En bij mijn weten is dat Archief altijd het Finder-Archief. Zowel vanaf de DVD/CD als vanaf het bureaublad, Meerdere wegen naar Rome dus!

Overigens zou ik nu ook wel willen weten wat de oorzaak van dit probleem is. Is dat kenmerkend voor tiff bestanden op een DVD, structureel dus? Is het een brandfout, verkeerde snelheid b.v.? Want dan zit er een tijdbom in mijn archieven op DVD’s. Ik moet er niet aan denken…..

Bijdrager
    dennie

Probeer het eens op een andere computer ik heb dit ook wel eens gehad en kon hem wel op een andere computer open.

Bijdrager
    nemcis
    ”sedikit”

Overigens zou ik nu ook wel willen weten wat de oorzaak van dit probleem is. Is dat kenmerkend voor tiff bestanden op een DVD, structureel dus? Is het een brandfout, verkeerde snelheid b.v.? Want dan zit er een tijdbom in mijn archieven op DVD’s. Ik moet er niet aan denken…..

Ja voor mij is het in elk geval een heel bekend verschijnsel, normaal laat ik de dia gewoon overscannen, maar degene die de dia’s precies weet te vinden had een vrije dag, dus ik hoopte het via hier te kunnen oplossen.

Ik maak 1 a 2 bladen per week die sinds de intrede van de DVD hierop gebackupt worden, van de 20 DVD’s die we branden is er minimaal 1 die het na verloop van tijd niet meer doet, of bestanden beschadigd zoals deze x maar ik had er vanmiddag ook een van 2 jaar oud die helemaal niet meer uit te lezen was, daar liep mijn hele finder op vast.

Bijdrager
    JeePee

DVD-rot, ik ken het, al mijn Apple-DVD’s (beschrijfbare) kon ik binnen 2 jaar al weggooien, zonde van het geld.:?

Alle andere bestanden op die DVD doen het nog wel?

Bijdrager
    nemcis
    ”JeePee”

DVD-rot, ik ken het, al mijn Apple-DVD’s (beschrijfbare) kon ik binnen 2 jaar al weggooien, zonde van het geld.:?

Alle andere bestanden op die DVD doen het nog wel?

van sommige zijn bijv. tussen de 1 en de 10 bestanden niet meer te “lezen” of copieren, maar wat ik al zei vanmiddag had ik een DVD die met uitlezen de hele finder liet vastlopen, op verschillende computers geprobeerd ook in het DVD station waarin deze gebrand was, maar gewoon helemaal rijp voor de prullenbak.

Hetzelfde hebben we hoe langer hoe meer ook met de oudere backups die nog op CD staan.

Soms wil het nog wel eens helpen voor een hele CD/DVD die het niet doet, om deze even met wat afwasmiddel schoon te maken – ook al is ie schoon – en dan opnieuw proberen.

Bijdrager
    JeePee

Wat voor merk is het? Ikzelf ben nu aan Verbatim, ze moeten zich nog bewijzen, maar ik heb er meer vertrouwen in dan in andere merken, vooral omdat ze durven te beweren dat hun CD’s en DVD’ een bepaalde periode meegaan. Maar goed, zoals ik al aangaf, ze moeten zich nog bewijzen :D , ik heb ze pas net.:lol:

Bijdrager
    nemcis

alle merken, van white label tot philips specials

Bijdrager
    JeePee

En geen enkele steekt er bovenuit? Triest hoor…:?

Bijdrager
    nemcis

de Princo’s -R blijven over het algemeen nog het beste “houdbaar”

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.