16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:

Bijdrager
    Vindplaats

Bestand niet zichtbaar in Finder

De bovengenoemde bestanden kan ik nergens vinden in Finder. Waar staan die ergens?

Bijdrager
    Ir.Bob

Gezien de screenshot heb je ze toch gevonden in de Finder. Maar goed cmd-klik op het icoontje in de titelbalk al geprobeerd? Je kan ook een balk weergeven met het pad erin, maar ben even kwijt in welk menu dat precies staat.

Geblokkeerd
    Bento

Staan in de map data.

Bijdrager
    Vindplaats

Een map Data heb ik niet. Het bestand komt uit een bericht van Mail en is en zip bestand. Door daarop te klikken kom ik in het scherm waarvan ik de schermafbeelding heb gemaakt. Als ik op finder klik dan zie ik alleen maar onderstaande afbeelding en geen map die Data heet of iets dergelijks.

Bijdrager
    mowat

Ga eens in finder naar menu weergave en klik daar op “toon padbalk”. Dan krijg je onderaan je scherm de juiste plaats waar dat bestand staat.

Bijdrager
    Vindplaats

Daar staat: Macintosh HD > Gebruikers > Mijn naam > Documenten. Ik heb echter geen idee hoe ik bij die documenten kom. Het is mijn niet duidelijk hoe ik dat pad kan volgen. De map documenten die ik in Finder zie is waarschijnlijk volgens een ander pad.

Bijdrager
    iDEOwen

Klik op het bestand, en druk op CMD + i
    Als het goed is zie je het pad ergens in het lijstje staan.

Bijdrager
    koen

Als het van een bijlage in mail komt, kijk eens in Thuisfolder -> Library -> Mail Downloads

Bijdrager
    Ir.Bob

Wat dacht je van het zip bestand even naar je desktop slepen? Ben je van al het moeilijke gedoe af.

Bijdrager
    Vindplaats

Het slepen van het bestand naar een voor mij toegankelijke plaats zoals bv het bureaublad of een andere map die zichtbaar is, is de oplossing. Allen bedankt voor het meedenken en het geven van de adviezen.

Bijdrager
    mowat

@vindplaats
    je hebt geen idee hoe je dat pad moet volgen ? Het is toch maar een heel kort paadje ?
    Kijk even in de navigatiebalk , die grote kolom links dus , klik op “je naam” ( dus je accountnaam) , en dan staan in de eerste kolom ernaast ( als je in kolomview werkt) de submappen die in je account hebt staan , zoals bv. bibliotheek ,afbeeldingen , publiek enz.. en daarbij ook de map “documenten.(tenzij je die handmatig zou verwijderd hebben , wat natuurlijk niet slim zou zijn). Daar moet dan je bestandje of mapje instaan.

Bijdrager
    GoeieDag

En ook deze: zet in Finder menu Weergave>Toon padbalk aan, dan heb je altijd het pad zichtbaar onderin.

Bijdrager
    Vindplaats

Ok, ook dat heb ik nu gevonden. Bedankt.

Bijdrager
    mowat

@ Goeidag en @ Vindplaats
    Dat had ik nochtans in mijn reactie van 21 uur geleden al letterlijk gezegd :

“Ga eens in finder naar menu weergave en klik daar op “toon padbalk”. Dan krijg je onderaan je scherm de juiste plaats waar dat bestand staat.”;)

Bijdrager
    Vindplaats

Ja, dat klopt wel, alleen was het mij niet duidelijk hoe ik daar kwam en dat is het nu wel.

Bijdrager
    GoeieDag

En Ir.Bob was zelfs nog eerder. Maar alle eer aan jullie!:)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.