17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Q:

Bijdrager
    stijnhoofd

Bestand niet te schrijven naar USB-stick

Hallo daar,

ik heb een USB-stick (FAT32) waarmee ik series en films kijk op mijn TV. Nu wilde ik daar gisteren een bestand van 2,7 GB op zetten, maar kreeg ik de volgende foutmelding:

Het gekke is dat ik er vorige week nog een groter bestand op heb gezet (volgens mij is 4 GB de maximale bestandsgrootte). Het desbetreffende bestand van gisteren kon ik overigens wel op een oudere USB-stick zetten (maar die las de TV dan weer niet).

Weet iemand hoe dit kan?

Bijdrager
    Melle

Even prullenbak legen met de stick aangesloten.

Bijdrager
    Werner85

Heb je de file ook weer in subfolders op de USB-stick? Aangezien de file zelf ook een vrij lange naam heeft kan het dan zijn dat je aan de maximale aantal characters zit, namelijk 255.

Rename de file eens naar twd_s08e01.mkv ofzo, en kijk of het dan wel werkt.

Bijdrager
    stijnhoofd

Heel slim dat ik net het m’n desktop opgeschoond heb, en daarmee ook de prullenbak en het desbetreffende bestand… Maar Werner’s theorie klinkt aannemelijk. Als ik vanavond thuis ben zal ik eens kijken wat er gebeurd als ik een lange bestandsnaam aan een bestand geef.

Bijdrager
    madcat

Fat32 is maximaal 2gb per bestand, even formatteren als ex-fat lost het probleem op

Bijdrager
    stijnhoofd

Maar Madcat, ik heb vorige week nog een bestand van 2,9 GB naar deze stick geschreven…

Bijdrager
    Werner85

@madcat volgens de specificaties is FAT32 maximaal 4GB per file: https://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32

Bijdrager
    KarelWillem
    madcat op 24 oktober 2017

Fat32 is maximaal 2gb per bestand, even formatteren als ex-fat lost het probleem op

Zoals Werner al zegt; Nope. En nooit geweest ook.

exFAT is mooi, maar veel TV’s eten alleen FAT32.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik heb altijd FAT32 gebruikt omdat die inderdaad op zowel mijn Mac als TV werkt (en vroeger ook m’n externe mediaplayer). Ik vermoed dat de oudere USB-stick als ex-FAT of NTFS geformatteerd is, maar dat heb ik gisteren niet gecheckt.

Bijdrager
    Q-collective

Misschien tijd voor een AppleTV?;)

Bijdrager
    Hansi2124

Ik heb laatst een bestand van ruim 6GB op een FAT32-usbstick overgezet (vanuit een Windows pc). Ik ging er altijd van uit dat het max. 4GB was, maar blijkbaar dus niet (altijd)….

Bijdrager
    Q-collective
    Hansi2124 op 24 oktober 2017

Ik heb laatst een bestand van ruim 6GB op een FAT32-usbstick overgezet (vanuit een Windows pc). Ik ging er altijd van uit dat het max. 4GB was, maar blijkbaar dus niet (altijd)….

Dan was het óf een schijnbestand (programma’s op macOS zijn daar goede voorbeelden van: het ziet eruit als een bestand, maar is eigenlijk een map met daarin een directory structuur) óf je gebruikte toch echt een ander bestandssysteem.

Bijdrager
    Hansi2124

Het waren filmbestanden, en echt wel ruim 6GB.
    3 Keer goed gekeken of het wel FAT32 was…….

Bijdrager
    nnsa

Maximale bestandsgrootte FAT32 = 4Gb

https://nl.wikipedia.org/wiki/FAT32

Misschien staat er een ‘raar’ teken in de bestandsnaam. Die lust FAT32 ook niet.

Bijdrager
    stijnhoofd

Ik wilde gisteravond een andere film erop zetten – ik heb het met die andere niet meer geprobeerd. Ik kreeg weer dezelfde foutmelding. ‘Oké’, dacht ik. ‘Bestandsnaam korter maken, zo gepiept.’ Maar helaas, dat werkte niet. Ik heb nu een kleinere USB-stick gepakt en die naar FAT32 gezet i.p.v. exFAT, maar nog steeds dezelfde foutmelding!

Bijdrager
    Ome Kor

Er zit een bug in de Finder van High Sierra, ik ben hier ook tegenaan gelopen toe ik een 3.3 GB bestand naar een FAT32 volume wilde kopiëren. Blijkbaar gaat Finder er vanuit dat de maximale grootte 2 GB is. Met een filemanager zoals Forklift of via de Terminal (CP-commando) lukt het kopiëren wel.

https://superuser.com/questions/1261212/cant-transfer-files-larger-than-2gb-to-fat32-usbs-on-macos-highsierra

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  Ome Kor.
    • Deze reactie is gewijzigd 7 maanden geleden door  Ome Kor.

Bijdrager
    stijnhoofd

Thanks! Bruikbare info. Jammer dat er weer een bug in de nieuwe OS is geslopen is :/ ~Even afwachten, ik kan ook wel even managen zonder USB-stick, alhoewel dat minder praktisch is.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.