6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Kep

Bestand in tweeen delen

Ik heb een .dmg bestand van 2.2 gig , mijn ipod is helaas maar 2 gig.

Ik wil dit dmg bestand op een windows computer zetten, alleen past het bestand niet op mijn ipod,

Is er een mogelijkheid om het bestand in tweeen te delen ? zodat ik het in twee stappen kan overzetten ?

Bijdrager
    Nikita

DMG kan Windows sowieso niet lezen, dus probeer de inhoud d’r van eens te verdelen. Ervanuitgaande dan die DMG niet slecht 1 bestand bevat.

Bijdrager

Als je die schijfkopie opent, kun je de inhoud ervan naar 2 mappen slepen, en maar zorg ervoor dat een van de mappen hooguit 2 GB is, ik hoop wel dat de inhoud van de DMG bestaat uit meerdere bestanden.
    Als het een bestand van 2.2 GB is gaat het helaas niet lukken!

Bijdrager

Als je die schijfkopie opent, kun je de inhoud ervan naar 2 mappen slepen, en maar zorg ervoor dat een van de mappen hooguit 2 GB is, ik hoop wel dat de inhoud van de DMG bestaat uit meerdere bestanden.
    Als het een bestand van 2.2 GB is gaat het helaas niet lukken!

Ik zie dat er al een antwoord is ( ik had het reactiescherm al even openstaan, sorry )

Bijdrager
    Double_UK

in OS9 had je een programma ‘splitsville’.
    En daarmee kon je een groot bestand opdelen in meerdere kleine bestanden (toen nog voor de floppy!).
    En die werden dan later weer samengevoegd tot één bestand.

Zou zoiets nog bestaan voor OSX?
    :|

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”Double_UK”

Zou zoiets nog bestaan voor OSX?

Terminal openen en intikken:
    [code:1:4bc870c5c9]split -b 1000m bestandsnaam[/code:1:4bc870c5c9]
    1000m zorgt ervoor dat hij bestanden van 1000 megabyte maakt. Je kunt hier elke waarde opgeven die je wilt; met “m” erachter is het megabytes, met “k” kilobytes, en zonder iets is het gewoon bytes.

Terug samenvoegen gaat met:
    [code:1:4bc870c5c9]cat bestand1 bestand2 bestand3 (enz.) > bestandsnaam[/code:1:4bc870c5c9]

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.