9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    Mick-23

Bestand ".DS_Store" verwijdert niet.

Hallo,

Ik heb sinds kort een file op mijn bureaublad staan “.DS_Store”, maar als ik hem in de prullenbak sleep gaat hij er in enkele seconden weer uit. Het komt denk ik doordat ik laatst Lion Tweaks heb ge├»nstalleerd waarmee je oude Snow Leopard voorkeuren kan herstellen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verwijderen? Lion Tweaks is wel verwijdert van mijn Macbook Pro

Bijdrager
    Gastonw

Dat is normaal een verborgen bestand dat je meestal pas ziet als je Mac files op een USB op een Windows computer ziet. Misschien dat dit helpt: https://discussions.apple.com/thread/2123966?start=0&tstart=0

Bijdrager
    Mick-23

Misschien omdat ik parallels heb met windows 7 ultimate?

Inactief
    Anoniem

Gewoon lekker laten staan, kan geen kwaad. Die DS_Store (Desktop Services Store) files bewaren oa informatie over hoe de Finder in een bepaalde folder de iconen weergeeft.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Normaal gesproken mag je dit soort bestanden niet zien als je in OS-X aan het werken bent.
    Zie je deze ook staan in een geopende map? Voer deze 2 terminal commando’s uit van de link van Gastonw:

defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles FALSE

killall Finder

Bijdrager
    Mick-23

@hendrik ijzerboot
    jouw command kan niet gevonden worden. Moet ik rootgebruiker inschakelen?

Bijdrager
    Mick-23

@koen ik vind het irritant staan

Inactief
    Anoniem

Ah, nu begrijp ik het, het is zichtbaar op de Desktop. Dat verklaart dan waarom het elke keer weer terugkomt nadat je het hebt weggegooid, de Finder maakt automatisch een nieuwe aan. Het commandoi hierboven moet werken, ook zonder admin rechten. Heb je geen typo gemaakt, of een spatie vergeten?

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Kopieer de eerste regel en plak dit in het terminal venster en druk op return.
    Herhaal dit voor de tweede regel.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.