6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Supreme Stephan

Bestand ‘BaseSystem… verwijderen

Het viel me laatst op dat er een nieuw mapje was verschenen die ik nog nooit eerder had gezien. Het gaat hier om de map ‘BaseSystem.pkg.146hQEQXs’. De map staat bij mij in ‘Stephan’s MacBook’, wat normaal dacht ik ‘Macintosh HD’ is. Ik heb laatst OSX opnieuw op mijn MacBook gezet, dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft? Nu is mijn vraag of ik deze hele map gewoon kan verwijderen, aangezien hij maar 184kB groot is en erg lelijk staat. Overigens vraagt OSX steeds als ik deze map probeer te verwijderen om mijn wachtwoord, dus misschien is het een belangrijk bestand? Ik weet het niet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Groetjes,

Stephan

P.S. In de map staan de volgende bestanden:
    – BaseSystem.plan
    – Receipts

Bijdrager
    Supreme Stephan

Bedankt voor de links. Ik zal even een kijkje nemen.

Edit: Ik heb het bestand naar ‘Bibliotheek/Receipts’ gekopieerd en verwijderd.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot

Ok.
    En probeer nu eens via schijfhulpprogramma je permissions te herstellen?

Bijdrager
    Supreme Stephan
    ”hendrik

Ok.

En waar zit het schijfhulprogramma? Sorry, ben nog redelijk onbekend met OSX.

Bijdrager
    hendrik ijzerbroot
    ”Supreme
    ”hendrik

Ok.

En waar zit het schijfhulprogramma? Sorry, ben nog redelijk onbekend met OSX.

Oh, je bent een “switcher”?
    Mac OS-X zit erg logisch in elkaar, en daar moet je kennelijk nog aan wennen.:)
    Daarom staat “schijfhulprogramma” gewoon in de map “hulpprogramma’s” die zelf weer in de map “programma’s” staat.
    (en nou niet vragen waar die staat he?) 8)

De reden dat ik vraag of je via schijfhulprogramma de “permissions” (bevoegdheden) moet proberen te herstellen is dat als je het bestand BaseSystem.pkg wist, je dit niet meer kunt doen. En daardoor kunnen er dan steeds meer zaken mis gaan.

mocht dit het geval zijn, lees dit dan even:
    http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25704

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.