6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    davedive

Bestaat ‘update’-versie naar Tiger of panther?

Hallo,

Tot mijn grote verwondering zie ik op ebay aanbiedingen voor UPGRADE CD’s of DVD’s van zowel Panther als Tiger.

Ik heb nooit gehoord, gelezen, gezien dat er een andere dan een volledige ‘box’ bestond voor 129/149… euro of zo. Dat is dus altijd een ‘full versie’ en niet een upgrade.

Is dit een ‘scam’ een ‘rippoff’ een ‘fraude’ die upgrade-versies????

Tnx
    Davedive

Bijdrager
    jps

ik heb deze ook

als je bv een mac kocht een week voor de release, krijg je gratis de upgrade

Moderator
    unSOUND

En dus even ter volledige info:

dit soort upgrades worden dus niet los verkocht, en mogen ook niet los verkocht worden zonder de hardware waar het bij zat. Dus ook al betaal je voor die upgrade-CD’s, je hebt nog steeds een illegale versie.

Bijdrager
    davedive

Hé bedankt, van dat upgrade-systeem had ik idd al gehoord/gelezen, dacht er enkel nu niet ècht aan in deze context.

Illegaal is het idd als je het als ‘upgrade’ kreeg. Maar als je dus de ‘boxed’ retailversie koopt (omdat iemand nu bv. een boxed tiger kocht al kan je dat natuurlijk niet weten) is het wel legaal.

Wat zou er gebeuren indien iemand niet ‘cosher’ is en zijn geïnstalleerde huidige cd’s dus doorverkoopt (heeft misschien voor zichzelf copy’s genomen) m.a.w. ik installeer panther en ergens in de wereld draait op een mac dezelfde versie. Krijg je daar dan ‘gedonder’ mee (bv. automatische updates die niet meer meewillen,…)?

Bedankt
    nu ga ik slapen.
    Davedive

Bijdrager
    Sad

Zo’n upgrade schijfje is hetzelfde als een volledige installatieschijf alleen zit hij in een andere verpakking.

Er is niets illegaals aan om deze te verkopen. Ook normale los gekochte installatie schijven mag je gewoon 2e hands doorverkopen. En de install schijven die bij je Mac zaten mag je ook gewoon doorverkopen

Je koopt immers alleen het recht om de software te gebruiken, niet de software zelf.. Met het doorverkopen verlies je wel het recht om ZELF de software nog op je systeem te hebben staan.

Bijdrager
    DieterDD

Indd, het is de licentie die je betaalt, de dvd met software krijg je er ‘gratis’ bij

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.