25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Vandervaart

Bestaat er tekstverwerkingsprogramma voor ios 9.3.5

Hallo Apple mensen,

Bestaat er een tekstverwerkingsprogramma voor ios 9.3.5?

En zo ja, wat kunnen jullie me aanraden?

Albert

Bijdrager
    nnsa

Notities ?

Bijdrager
    Vandervaart

Dat kan idd. Kan er met Notities een MS Word document geopend worden en deze dan ook bewerken?

Bijdrager
    tarun

Word of Pages. Beiden kunnen werken met iCloud Drive.

Bijdrager
    koen

Scrivener?

Bijdrager
    Vandervaart

Pages heb ik geprobeerd, maar de iPad met ios 9.3.5 is niet geschikt hiervoor.
    Word idem.

Ik ga scrivener proberen.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>tarun op 26 september 2018 om 21:41</p>
    Word of Pages. Beiden kunnen werken met iCloud Drive.

iOS 9

Bijdrager
    Brombeer

Voor wat ik doe is Scrivener een godsgeschenk. Alleen balen dat alle klanten nog aan dat crashgeile MS-Word vast zitten.

Bijdrager
    Vandervaart

Wat doe jij zoal op Scrivener?
    Ik werk al vele jaren met Word en vind het heel handig.
    Dus ja, dan wil ik iig de mogelijkheid hebben om, in Scrivener, een Word doc te kunnen openen en bewerken.

Bijdrager
    Brombeer

Ik poep er tekst in. Pas als ik met Scrivener klaar ben, wordt het spannend, want dan moet ik iets van 20K tot 200K woorden naar een docx converteren en controleren of Word wel alles vreet (diakritische tekens, tabs, opmerkingen). Had dat liever in LibreOffice gedaan – want stabieler, maar dan gaat het met opmerkingen van anderen mis.

Net even geprobeerd, maar vanuit Scrivener een pdf, docx of rtf openen wil niet, die bestandsnamen blijven grijs. Het is in die zin eerder een tekstmaker dan een tekstverwerker.

En Scrivener is enorm stabiel, een uptime van een paar maanden is heel gewoon.

In Word save ik het bestand elke tien minuten handmatig, dat heeft de ervaring me wel geleerd.

Bijdrager
    Shmoo

Eigenlijk ben je dus gewoon Bob Ross met een toetsenbord?

Bijdrager
    Brombeer

Met dat verschil dat mijn happy little trees maanden in beslag nemen.

Maar ik moet inderdaad weer eens naar de kapper.

Bijdrager
    sedikit

Ik heb op mijn iPad iOS 9.3.5

SmartOffice -Document Editing staan.

Voldoet prima!

https://itunes.apple.com/us/app/smartoffice-2-viewer-editor/id504520620?mt=8

Bijdrager
    Vandervaart

Word doc openen en bewerken is dus geen probleem sedikit?

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Vandervaart op 26 september 2018 om 22:22</p>
    Pages heb ik geprobeerd, maar de iPad met ios 9.3.5 is niet geschikt hiervoor.
    Word idem.

Ik ga scrivener proberen.

Waarom zou 9.3.5 niet geschikt zijn voor Pages of Word ???

Ik heb een iPad 3 en ik gebruik beide al jaren zonder problemen.

Bijdrager
    Vandervaart

Ik heb Pages geprobeerd te downloaden via de App store en kreeg de melding dat het apparaat hiervoor niet geschikt was en minimaal ios 10 nodig was.
    Bij het downloaden van Word kreeg ik een zelfde soort melding.
    Hoe kan het dat het bij jou op je ios 9.3.5 wél werkt?

Bijdrager
    Brombeer

Misschien heeft Johan een oudere versie van Word/Pages, die niet weet dat er nieuwere versies van iOS zijn en daar dus ook niet over kan jammeren?

Bijdrager
    sedikit

<p class=”cite”>Vandervaart op 27 september 2018 om 20:05</p>
    Word doc openen en bewerken is dus geen probleem sedikit?

Sorry, ik was de topic vergeten. Het is zo lang geleden, dat ik even een .doc en een .docx heb getest. Zowel in mijn dropbox gedaan als naar me zelf gestuurd. Op de iPad moeiteloos geopend (.docx en .doc). En als je zou willen ook Powerpoint.

Bijdrager
    Vandervaart

Tsja Brombeer, ik sluit niets uit:-)

Bijdrager
    Vandervaart

Zéér veel dank sedikit. Ach, het is logisch dat je een topic kan vergeten als je er niet meer moet zijn.

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Brombeer op 28 september 2018 om 15:15</p>
    Misschien heeft Johan een oudere versie van Word/Pages, die niet weet dat er nieuwere versies van iOS zijn en daar dus ook niet over kan jammeren?

Sorry dat ik wat laat reageer maar je kan onder de ouder versie van ios ook altijd de bijbehorende versie van de app die je nodig hebt downloaden hoor

Bijdrager
    Vandervaart

Ah ok. Maar hoe werkt dat precies in de praktijk? Hoe weet ik of ik een bijpassende versie download?

Bijdrager
    Johan

<p class=”cite”>Vandervaart op 3 oktober 2018 om 21:33</p>
    Ah ok. Maar hoe werkt dat precies in de praktijk? Hoe weet ik of ik een bijpassende versie download?

In principe zou dat automatisch moeten gaan, anders kun je de appstore een beetje voor de gek houden door het eerst te downloaden op een device met ios 12 en dan daarna vanuit je eigen aankopen op je iPad dan vraagt ie vanzelf of er een oudere versie gedownload moet worden.

Maar ik heb voor dit specifieke geval nog even gekeken hoe het bij mij zit.

Op mijn iPhone (ios 12) draait versie Pages 4.2

Maar ook op mijn iPad (ios 9.3.5) draait versie Pages 4.2

Bij Word is het ook bij beide apparaten dezelfde versie 2.17

Bijdrager
    Vandervaart

Bij mij ging dat niet automatisch. Je tip werkt geweldig. Ik wist niet dat dit kon. Heel veel dank. Toen er werd gevraagd om een oude versie te downloaden en ik dit deed, zag ik 2.17 staan. Pages ga ik nog proberen, maar dat gaat ook ongetwijfeld werken.
    Weet je ook hoe Word documenten gratis bewerkt kunnen worden?

Bijdrager
    Vandervaart

Ik weet al hoe de documenten gratis bewerkt en opgeslagen kunnen worden, via Onedrive.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.