6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    nieuwsgroepen

Bestaat er een netmonitor voor de iPhone?

Hallo,

vroeger had ik een Nokia (meerdere 5130, 6110, 6150), daarop kon je een netmonitor activeren waarmee je heel veel kon bekijken in je telefoon, maar het belangrijkste was wel welke masten er in de buurt waren, wat de afstand tot de mast was en natuurlijk de sterkte van de ontvangst. Je kon er zelfs de temperatuur van je telefoon (of accu) mee meten.

Ik heb gezocht in de App Store een poosje terug, maar niets kunnen vinden. Nu ben ik vaak niet de handigste met zoeken, dus weet iemand of er ook zoiets voor een iPhone bestaat?

Bedankt alvast voor het meedenken.

Arjan

ps. voor als de vraag komt “waarom zou je zoiets willen hebben en waar ga je het voor gebruiken?” Het is gewoon voor de leuk, om iets te spelen te hebben voor als je ergens zit te wachten of onderweg bent in trein of bus.

Bijdrager
    Douwie

Hoi,

Misschien kan je iets met de standaard “Field Test” in iOS.. Die open je door *3001#12345#* te “bellen”.

Bijdrager
    GoeieDag

Tja, dat was dan ook zo’n beetje het enige wat je aan lol kon beleven met zo’n Nokia.

Misschien nu eens zoeken of er een leuk spelletje of zo voor je bij zit tussen die miljoenen apps?

Bijdrager
    MacAanZee

Nou….niet achteraf Nokia gaan bashen hoor…. Mijn zoon had een jaar of 8 geleden al een Nokia, die je met een snoertje kon aansluiten op de TV, waarbij je dan het hele scherm op de TV zag en alles wat je deed. En..hij was ook stereo. Dat heeft de iPhone nog steeds niet.
    Ik had 18 jaar geleden al de Nokia 9210 of zoiets. Een geweldige telefoon, eigenlijk de eerste smartphone. Groot ding, maar dan had je ook wat. Als hij dichtgeklapt was kon je bellen en smssen en fotograferen. Openklapbaar scherm, flink beeldscherm en fysiek toetsenbord. Het was eigenlijk een mini-PC. Je kon er ook mee internetten, fotograferen (was toen echt nieuw!), mailen en zelfs faxen sturen en ontvangen. Verder zat er een eigen office programma, een digitale agenda en adresboek in, waar je ook foto’s van de personen in kon zetten. Net als vele jaren later ook de iPhone. Een prachtig apparaat, waar ik veel plezier van heb gehad. Let wel, het was 1998 he! De prijs was toen, in euro’s gerekend, €450.

Bijdrager
    MacAanZee

Wat leuke apps betreft: Flightradar 24 is ook grappig als je even niks te doen hebt. Waar je ook bent, het werkt overal. In de gratis versie kan je alle overvliegende vliegtuigen zien (‘tracken’) op je iPhone, waar ze vliegen en wat voor vliegtuigen en zijn. In de betaalde versie zie je nog veel meer informatie.

Bijdrager
    Shmoo

Ja idd. mijn ballen klingelen van plezier met zo’n app.:wink:

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.