15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    vincentvega

App om films van harde schijf naar iPad te streamen

Bestaat er een app die net als air video films naar mijn iPad streamt (alle formaten), niet via iTunes maar rechtstreeks vanaf de harddisc (net als Air Video) maar die beeld en geluid naar mijn Apple TV2 streamt? Air Video streamt nl alleen maar het geluid naar mijn ATV2.

Ik weet dat dit wel kan via iTunes maar dan moet ik al mijn films converteren..
    O ja: ik wil mijn iPhone of iPad liever niet jailbreaken.

Bijdrager
    vincentvega

Ik weet dat dit wel kan via iTunes maar dan moet ik al mijn films converteren..
    O ja; ik wil mijn iPhone of iPad liever niet jailbreaken.

Bijdrager
    Imagic

AirVideo zou ook beeld moeten doorsturen van iPad naar Atv2, ik heb hetzelfde ‘probleem’. Server op iMac staat aan daar ligt het niet aan. Zelfs geprobeerd met andere app: Stream To me, helaas wel geluid geen beeld. Op diverse fora kom ik er ook niet uit ben dan ook benieuwd of oplossing hier voorbij gaat komen.

Bijdrager
    dahar
    Bijdrager
    KarelWillem

Die Beta heb ik al diverse malen geprobeerd, maar steeds met hetzelfde resultaat; geen resultaat dus.:wink:

Met een jailbreak (ik weet dat je dat niet wil, maar soms is het toch verrekte handig) is het geen enkel probleem:
    Installeer AirVideoEnabler, en je streamt beeld en geluid vanuit zo’n beetje elke App die video afspeelt.

Bijdrager
    vincentvega

Ik heb de beta ook geprobeerd maar idd ook geen resultaat.

bij het googlen liep ik ook hier tegen Airflick aan. die doet wat ik wil maar stuurt helaas geen srt files mee
    http://www.wired.com/gadgetlab/2010/12/erica-sadun-airflick/

tja een jailbreak doe ik liever niet met een device die ik mag lenen van mijn baas

Bijdrager
    vincentvega

Ik las op het forum van Air Video dat de beta versie mogelijk alleen met de nieuwste ATV2 firmware werkt (hoewel dat bij sommige posters toch ook nog toch problemen leidt.

Mijn ATV2 heb ik wel gejailbreakt omdat ik XBMC er op wilde installeren. hierdoor heb ik nog niet de laatste firmware op mijn ATV2 staan. Ben trouwens niet tevreden met XBMC. grotere files worden zeer slecht afgespeeld

Bijdrager
    diedrikringenier

Het vreemde is dat bij mij met de beta, de ene keer airplay wel werkt en de andere keer niet. De laatste keer heb ik mijn mac en mijn ipad en de atv opnieuw opgestart en toen deed alles het wel. Maar als je lekker op de bank gaat zitten voor een nieuwe aflevering van Dexter, dan werkt het natuurlijk weer niet(baal)

Bijdrager
    mirralph

Met filebrowser kun je onafhankelijk van itunes bv je airport extreme met gekoppelde harde schijf benaderen.
    Vervolgens biedt hij de mogelijkheid om de video met CineXplayer te openen.

http://www.stratospherix.com/products/filebrowser/features/

Bijdrager
    vincentvega

@mirralph dit is het ook niet. ondersteunt alleen door iTunes ondersteunde formaten (geen avo of divx) en streamt niet naar de Apple TV

Bijdrager
    mirralph

divx en avi worden ondersteund door cinexplayer. zie link.
    nee inderdaad geen airplay

Bijdrager
    Elbertox

Ik gebruik Plex 9 op men MacBook pro, die gelinkt is met mijn Nas waarop al mijn films staat. Met een extra client app op men iPad kan ik dan alles afspelen, zelf 1080p dat geconverteerd wordt. Nadeel is dat je computer altijd moet aanstaan. Deze kan je dan wel op je Apple tv afspelen denk ik, heb hem niet dus kan het ook niet testen.

Bijdrager
    mirralph

deze heeft airplay en netwerkcapaciteten: buzzplayer
    http://appshopper.com/utilities/buzz-player-hd

Bijdrager
    Lapdog

@Elbertox. Werkt hier ook perfect.

Bijdrager
    Elbertox
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.