4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    Jerry.w

Extra opties in instellingen van iPhone

Hallo,

heeft iemand enig idee of er al een menu is voor de instellingen applicatie om multitasking, desktop background en batterij percentage aan te zetten?
    Zo niet, is het veel werk om het te maken? Ik heb namelijk net mijn gejailbreakte iPod touch 2g mc model geupgrade naar iOS 4, maar ik had supreme preferences en daar had ingesteld dat er ipv. van iPod iPhone in mijn linkbovenhoek van het scherm zou komen te staan. Nu heb ik mijn reservekopie teruggezet en nu staat er bij iOS 4 ook gewoon iPhone ipv. iPod en net zoals ik nog meer had ingesteld komen mijn muziekknoppen altijd naar voren ipv. dat de hele muziekspeler opent (had ik dus ook ingesteld met supreme preferences).

Mijn idee nu: herstellen naar iPhone OS 3.1.3 dan jailbreaken en via cydia openssh instaleren
    via cyberduck een .deb op mijn iPod zetten en via iFile (op de iPod) instaleren zodat er een
    nieuw menu bij instellingen komt waar ik aan of uit kan zetten of ik wil kunnen multitasken.
    een reservekopie maken van de iPod (nog steeds op iPhone OS 3.1.3
    dan upgraden naar iOS4 en herstellen met de reservekopie van iPhone OS 3.1.3
    en dan zou multitasking aan moeten staan omdat het een instelling was

Ik hoop dat iemand zoiets kan maken of mischien weet waar ik het .debje kan downloaden (heb er wel eens iets over gelezen)

mvg. Jerry

Bijdrager
    ctxppc

Ik heb niet veel verstand over dit topic, maar ik wil wel enkele dingen bespreken over het topic zelf.

1. Kies een passende beschrijvende titel zoals “Extra opties in Instellingen van iPhone”. Je kunt de titel veranderen wanneer je je eerste topic bewerkt.
    2. JB is een niet zo gekend topic op OMT (denk ik toch) en zeker niet wanneer je geavanceerd begint. Vraag het eens in een ander (Engels) forum.
    3. Ik dacht dat referenties naar illegale media op OMT verboden waren. Jailbreaks overtreden de copyright van Apple op de software.
    4. Enkele screenshots ter illustratie zijn welkom, zo met enkele pijlen of eclipsen die aanduiden wat je wilt. Ga naar het gewenste scherm en druk de sluimer- en thuisknop tegelijk in om een schermafbeelding te maken.
    5. JB voor iOS 4.0 is niet zo ontwikkeld systeem en ook niet zo gekend.

Om toch een beetje bijdrage te hebben… Multitasking in iOS 4.0 werkt op een andere manier dan wat je krijgt met bijvoorbeeld Backgrounder. Multitasking van iOS kan je niet aan- en uitzetten, en er is geen menu beschikbaar. Waarschijnlijk kan dit menu ook niet getoverd worden met een JB-programma. iOS plaats elk compatibel programma in de achtergrondmodus totdat er RAM te kort is. Bij een WWDC-sessie heeft men gezegd dat het stoppen van een programma in de achtergrond een zeer logisch iets is. Alles draait op de achtergrond. Het lijkt op de Mac: je moet het programma expliciet stoppen. Op de iPhone is het zeer normaal dat het besturingssysteem dat doet.
    Let op: iOS-ondersteuning voor achtergrondprogramma’s op de iPhone 3G of iPod touch 2G is niet beschikbaar. Backgrounder zal nog steeds nodig zijn, zou je zo’n traag apparaat hebben.

Over de achtergrond gesproken: je kunt het praktisch niet aan- of uitzetten. Wanneer je de achtergrond wijzigt, dan krijg je 3 opties (niet iPhone 3G of iPod touch 2G — wel via JB). De eerste optie betreft het vergrendeld scherm; de tweede betreft de achtergrond bij het hoofdscherm; de derde betreft beide. Om geen achtergrond te kiezen, kies je een zwarte achtergrond of dergelijks, gewoon om de illusie op te wekken.

Batterij-precentage kan je instellen in het “Info”-scherm in Instellingen. Let op: Deze functie is opnieuw niet beschikbaar voor iPhone 3G of iPod touch 2G, een JB kan hierbij helpen.

De tekst op de linkerbovenhoek kan alleen gewijzigd worden via een JB. Hetzelfde geldt voor iedereen die de weergegeven tekst van de aanbieder (op een iPhone) wil wijzigen.

Bijdrager
    Jerry.w

De snelheid maakt mij niet echt uit;)
    Jailbreaken is zover ik weet legaal alleen apple heeft dit liever niet, je hebt het recht om applicaties en softwareprogramma’s te instaleren, toch?
    Dat alles geblokkeert is, multitasking batterij percentage en desktop background, is de reden van dit topic, het is de bedoeling dat te omzeilen:)

Bijdrager
    ctxppc

Leuk dat de snelheid je niet toe doet.:razz: Ik ben echt ongeduldig: 5 minuten om te starten, 15 seconden om te ontgrendelen, 15 seconden om te vergrendelen, 45 minuten om een app te stoppen,… :angry:

Jailbreak is in jouw geval zeker interessant. Kijk eens wat er in Installer/Cydia/Ice te vinden is. Veel succes!:lol:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.