6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    p-touch

bestaande programma\'s en data bij nieuwe OSX

Ik zou maar wat graag updaten naar Mavericks, maar ben er als de dood voor dat
    mijn programma’s niet meer zouden werken… laat staan dat ik al mijn data zou
    kwijt zijn na de update. Ik moet toegeven dat niet alle software even koosjer verkregen
    is, dus zou willen weten of deze al dan niet geblokkeerd wordt na de update.

Sowieso is het behoud van foto’s en bestanden het belangrijkste natuurlijk. Graag
    jullie commentaren, met dank bij voorbaat;)

Bijdrager
    KarelWillem

Ik had wat kleine hulpprogrammaatjes die niet meer werkten (maar al wel een update voor was).

Verder zou je kunnen kijken welke programma’s echt onmisbaar zijn voor je, en daarvan nakijken of ze compatible zijn met Mavericks.
    Programma’s worden niet opeens geblokkeerd na een OS upgrade.

Voor wat betreft foto’s en bestanden; die verdwijnen ook niet opeens.

Maar je zorgt ook altijd voor een goede back-up, vóórdat je een upgrade doet natuurlijk?

Bijdrager
    MacTS

Inderdaad, maak eerst een backup. In de meeste gevallen gaat alles gewoon goed. De gevallen van niet-werkende programma’s die je op dit forum ziet zijn uitzonderingen. Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal op je Mac hebt staan, maar ik heb alle OS-en van de laatste 9 jaar meegemaakt (van 10.3 Panther t/m 10.9 Mavericks) en het is nog nooit fout gegaan. Alle programma’s en data, op welke manier dan ook verkregen, functioneerden gewoon afgezien van een enkel geval dat met een upgrade opgelost was.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Sowieso is het behoud van foto’s en bestanden het belangrijkste natuurlijk.

Zolang je gewoon een update van het besturingssysteem uitvoert blijven al je documenten, foto’s, programma’s, enz. behouden — alleen bij een “clean install”, waar je expliciet voor zou moeten kiezen, wordt de harde schijf leeggemaakt en zou je alles kwijt zijn.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat je er heel erg goed aan doet om een back-up te hebben, niet alleen bij updates van het besturingssysteem maar in het algemeen.

Bijdrager
    p-touch

heb net de update naar Maverick achter de rug en alles schijnt nog te werken, bedankt voor jullie commentaren en steun!

Bijdrager
    MacTS

Je kunt ook eens op deze lijst kijken naar de compatibiliteit onder Mavericks

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.