18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

Bestaande mail, contacten en agenda's synchroniseren met iCloud

Hallo allemaal,

Ik ben zojuist bezig geweest met het updaten van mijn MacBook, zodat deze geschikt is voor iCloud. Ik zat echter met het volgende: zowel bij agenda’s, contacten en mail moet je een nieuwe “iCloud-account” aanmaken voor dat bepaalde onderdeel. Is het niet gewoon mogelijk om je agenda’s zoals deze nu op mijn Mac staan te synchroniseren met iCloud, zonder dat ik eerst alles over hoef te zetten naar de iCloud-agenda? Hetzelfde geldt voor adresboek en mail…

Thanks!

Bijdrager
    Wiki Post
    Bijdrager
    Frunk

Ben er achter gekomen dat Mail alleen werkt met een Me.com account.

Adresboek en iCal kan je via voorkeuren instellen met een iCloud account (gewoon je Apple ID) Start wel eerst Systeemvoorkeuren op.

Wat bij mij niet werkt is het verwijderen van m’n lokale adresboek. Alles staat nu in de iCloud, dus heb lokaal niet meer nodig.

Ook Safari update de reading list niet in Lion en de Bookmarks ook niet.

Bijdrager
    keyboardboy

Ok maar hoe moet ik dat instellen dan? Want ik heb nu gewoon alle dingen op mijn mac staan, deze zet hij niet automatisch in iCloud…

Bijdrager
    Frunk

Ga eerst eens naar Systeemvoorkeuren, iCloud en log daar in.
    Ga vervolgens naar bijvoorbeeld iCal -> Voorkeuren -> Accounts

Druk daar op + en kies het type iCloud. Voer je Apple ID in.

Bijdrager
    iJuggle

Voor adressen: uncheck in systeemvoorkeuren het vakje voor contacten, en check deze dan weer. Nu vraagt hij of je het wilt samenvoegen.

iCal: misschien hetzelfde, ik heb het zo gedaan:
    Op eigen risico: Alle agenda’s exporteren, verwijderen, dan een nieuwe agenda (deze keer niet ‘Lokaal’ maar binnen ‘iCloud’) met dezelfde naam creëren, en weer importeren. Dat is tot nu toe de enige oplossing die ik gevonden heb.

Maak eerst een backup van AL je iCal en Adresboek gegevens en sla deze veilig op!

Bijdrager
    iJuggle

@me.com email moet ik ook nog werkende krijgen. Servers willen niet online gaan…

Bijdrager
    keyboardboy

Thanks! Het uitvinken en opnieuw aanvinken van zowel contacten als agenda’s werkt super :-). Moet ik dan nu de nieuwe contacten / agenda’s aanmaken op mijn mac of via iCloud? Ik weet niet of hij ze ook automatisch synced als ik ze op mijn Mac aanmaak namelijk…

Bijdrager
    keyboardboy

Ooh en nog wat; er staan nu allemaal verkeerde tijden in de iCloud agenda op de site… Blijkbaar neemt hij de Amerikaanse tijden over ofzo? Nog iemand die hier last van heeft?

Bijdrager
    The JM

Bij mij werkte het uitvinken van contacten niet. Contacten waren up-to-date in iCloud, dus ik schakel syncen van contacten op de Mac uit, zeg dat de Mac leeggemaakt mag worden, toen ie leeg was weer aangevinkt, en nou blijft het adresboek leeg. Op de iPhone en in iCloud staat wel alles nog…

Hoe nu verder?

EDIT
    En in 1x staan de contacten er.

Bijdrager
    Dion60

En dan heb ik een Mac agenda en een apparte icloud agenda, Voeg ik een afspraak toe in de Mac-agenda wordt deze niet gesynct met de iCloud-agenda. Een verandering in de iCloud-agenda wordt wel meteen toegevoegd aan de iCloud-agenda’s op andere apparaten. In het adresboek het zelfde probleem. Er blijken ineens twee versies naast elkaar te ontstaan die niet automatische worden samengevoegd.

Heeft iemand een oplossing?

Bijdrager
    keyboardboy

@Dion60 sorry voor het late antwoord. Als je agenda’s sychroniseren uitvinkt in iCloud instellingen (bij systeemvoorkeuren) en vervolgens weer aanvinkt vraagt hij of je de bestaande agenda’s en de iCloud agenda’s samen wilt voegen. Dan moet je dat doen, er verschijnen dan dubbele afspraken in je iCal, maar als je dan de agenda’s die op je mac staan verwijdert (in iCal zelf; linksboven bij “agenda’s”) houd je alleen de iCloud agenda’s over!

Bijdrager
    Dion60

Da’s een helder antwoord, dank je. Werkt dit ook op oudere macs met OS10.5.8?

Bijdrager
    keyboardboy

Ik dacht dat iCloud alleen met Lion werkt, maar dat weet ik niet 100% zeker…

Bijdrager
    VST45

Kan iemand mij vertellen hoe ik op m’n MacBookPro al mijn contacten kan inzien in iCloud?

Ter verduidelijking: ik heb iCloud in systeemvoorkeuren met contacts aangevinkt en daarna geprobeerd onder voorkeuren in contacts een iCloud account aan te maken. Hij doet braaf zijn werk en na ‘maak aan’ gebeurt er vervolgens niets en geen zichtbare contacten.
    Zou toch wel handig zijn als ik onderweg niet steeds m’n iPhone voor de mailadressen moet ‘bijschakelen’ voor m’n MacBook.
    Alle software is update.

Bijdrager
    keyboardboy

Probeer eens in Contacten te kijken of de account iCloud daar ook wel aanstaat…

Bijdrager
    VST45

Dat vink ik elke keer aan, maar wordt niet ‘vastgehouden’ op een of andere manier.

Bijdrager
    VST45

Eind december 2011 zat ik met het probleem dat ik de Contacten maar niet ‘aangesloten’ kreeg op iCloud. De vinkjes bleven niet gehandhaafd. Inmiddels heb ik van alles geprobeerd en de oplossing gevonden!

Exporteer het Contacten bestand van je iMac naar ‘adres-boek archief’ dmv een .abbu bestand en sla deze op in een tijdelijk bestand. Importeer dit tijdelijke bestand in je Contacten bestand dat niet synchroniseert met iCloud en alle instellingen worden automatisch ingekopieerd. Et voilà, het werkt probleemloos!

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.