4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    OMT-Cees

Bestaande FireWire partitie splitsen

Wil een bootable back-up maken van mijn huidige Snow Leopard installatie op mijn FireWire drive van 4TB. Deze schijf heeft nu maar 1 partitie (Mac OS Extended Journaled) en wil deze dus opsplitsen in twee partities van 3TB en 1TB. Op deze schijf staat nog geen 1TB aan data (heeft ook nooit meer opgestaan).
    – Kan ik dit met de Disk Utility uitvoeren zonder dat de bestaande data verloren gaat?
    Lees nogal verschillende reacties of de bestaande data intact blijft of verloren gaat met het uitvoeren hiervan met DU.
    – Als de nieuwe partitie van 1TB aangemaakt wordt voor een bootable back-up moet ik nog een speciale setting instellen?

Heb een IMac Late 2009 – 8Gb – 1TB, Snow Leopard 10.6.8 met Updated TimeMachine Backup en dus aan het voorbereiden om naar El Capitan over te stappen.

Bijdrager
    computer space

de vraag is of partitiemap juist is. die is guid, mbr of nog iets. die nog iets moet het zijn. Gaat het mis, zet je de backup terug.

Bijdrager
    OMT-Cees

Ehh…. Hoe kom ik daar achter GUID, MBR of ….!
    Heb die FireWire case met 4Tb schijf aangesloten en Mac OS Journaled geformateerd met slechts 1 partitie. Had beter 1TB als bootable backup moeten reserveren, daar wil ik dus ook naar toe. Wil voordat ik een El Capitan update uitvoer graag een Bootable backup hebben.

Bijdrager
    OMT-Cees

De FireWire schijf is GUID!
    De data daarop staat niet in de Time Machine Backup, dus vandaar dat ik die niet wil kwijtraken tijden het splitsen van de Partitie.
    Dus de 3TB is voor pure data opslag en de nieuw te maken 1TB wil ik als bootable drive, wat dus een kopie van mijn huidige SL installatie is.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.