13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Lucas Raggers

Bestaan firewire memory sticks?

Iedereen kent de USB memory sticks. Maar ik heb het liefst een Firewire memory stick, aangezien ik geen USB2 heb en alle computers waar ik mee werk Firewire hebben.

Bestaan deze Firewire sticks? En waar kan ik ze online (in de US) kopen?

Bijdrager
    ozzie X

volgens mij bestaan ze niet maar ik kan me vergissen. Een andere optie is om een firewire cardreader te kopen en daar een memorycard naar keuze in te steken. Zeker een aanrader als je ook een digitale camera hebt. Op die manier heb ik nu zelf een “memorystick” met een 1 gb compactflashcard. Toegegegeven niet zo klein als een echte memory-pen maar wel errug handig!

Bijdrager
    Lucas Raggers

Nadeel van die oplossing is dat je teveel loopt sleuren met spullen. Een klein Firewire stickie is juist lekker handzaam.

Bijdrager
    Oupro

Bij mijn weten bestaan er niet van die firewiresticks die jij bedoeld. Er is wel een soort van alternatief.

Vorig jaar heb ik via Chipmunk een portable firewireschijf gekocht. Dit is een firewireschijf die zijn voeding haalt uit de firewirekabel. Dus geen ellende met adapters enzo. Er zit een laptopschijfje in, dus zeer snel is het niet. Maar wel handig dat je het zo meeneemt. Het schijfje kan zo mee in je jaszak.

Ik vind het erg handig in ieder geval. Met mijn iBook neem ik hem mee als ik op locatie met grote bestanden moet werken. Of wanneer ik met iemand anders even snel bestanden uit moet wisselen. Een tijdje terug nog daarvoor gebruikt. Was bij iemand op bezoek die ik met FCE zou helpen. En er moesten wat kleine eenvoudige bestandjes overgezet worden van de ene naar de andere mac. Hij was al met een zipdrive bezig toen ik kwam met mijn schijfje. Daarna alleen maar mijn schijfje gebruikt, omdat het zo handig overprikken was en dus veel sneller ging.

Ik heb een Smartdisk Firelite van 60 GB, mocht je geïnteresseerd zijn daarin. Je hebt ze ook van LaCie, maar deze vond ik er wel aardig uitzien. Zitten twee firewire aansluitingen op. Zodat je ook nog door kunt lussen. En er zitten twee ledjes op. Een geeft aan of hij aan of uit staat, de ander geeft aan of hij iets aan het doen is. En hoe meer er bezig is, des te harder/feller gaat die tweede knipperen.

Bijdrager
    Lucas Raggers

Die dingen ken ik. Maar nogmaals het is niet iets wat je even in handschoenenkastje smijt. Mijn criterium is dat je hem makkelijk moet kunnen gooien naar iemand. Stom dat ze wel bestaan met USB2, maar niet met Firewire.

Bijdrager
    Oupro

Nou ja, gooien met een USBstick lijkt me ook niet erg verstandig. Maar deze schijfjes zijn wel heel erg handzaam. En je sluit hem bijna net zo snel aan als een gewone USBstick.

Bijdrager
    Lucas Raggers

Voor grote dingen gebruik ik mijn iPod. Maar het gaat mij om snelheid en handzaamheid. De iPod is handzaam, maar een stickie net even iets handzamer.

Maar ze bestaan dus niet. Dan maar geen stickie.

Bijdrager
    www.project-euh.com

De meeste USB2-sticks werken ook gewoon met USB1.. Ik heb iig nooit problemen gehad.

Bijdrager
    Lucas Raggers

USB1 is onwerkbaar doordat het zo traag is.

Bijdrager
    Tjerker

Het was even googlen (10 min) maar ik heb ’s werelds eerste FireWire pen gevonden, hoor:

http://www.kanguru.com/fireflash.html

Bijdrager
    Oupro

Wauw zeg. Jammer dat ie maar tot 1 GB gaat. Hou ik het voor mezelf toch maar bij Firelite en USBstick.

Bijdrager
    ateazz

hey

ze zijn er wel hoor die firewire memorysticks, heb er laatst nog een artikel over gelezen, ik denk …… bij tweakers, dus check ff

greetzz

Bijdrager
    Zora la rousse
    ”Tjerker”

Het was even googlen (10 min) maar ik heb ’s werelds eerste FireWire pen gevonden, hoor:

http://www.kanguru.com/fireflash.html

Zover ik begrijp, nog niet in productie. Alles is in pre-order.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.