25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    stuurt

Bestaan er eigenlijk wel goeie printers??

Om te beginnen ben ik mijn huidige brother 620-cn netwerk printer helemaal zat!

Met name softwarematig nog slechter dan windows.

Inkt is zogenaamd altijd op terwijl er nog zeker een kwart inzit. (en ja, ik weet dat hij niet helemaal leeg mag ivm verstoppingen, maar een kwart..)

en verder:

– Eens in de zoveel tijd loopt het paper ‘vast’.niets te zien, kwestie van klep open en dicht en daar gaat ie weer..
    – Het duurt soms minuten voor de printer door heeft dat er geprint moet worden (via netwerk)
    – soms wil scannen niet, moet hij weer herstart worden, of vanaf de computer wakker geschud worden.
    – Menustructuur is zeer warig en gecompliceerd

Heb brother er al eens over gebeld, maar die doen net alsof het noooit voorkomt.
    Zowel de driver als de printer firmware is up to date.

Ik weet dat het niet de duurste printer is, maar ik print ook maar een paar velletjes in de week..
    Desondanks wil ik best wat meer uitgeven voor een goeie printer die het gewoon doet.
    Maar ik durf er bijna geen meer te kopen omdat ik tot nu toe alleen maar miskopen gedaan heb op dat vlak..

Wat ligt er al in de container?

Een epson, type weet ik niet meer. Inkt was vreselijk duur en altijd op.. om nog maar te zwijgen over de printkwaliteit..
    Lexmark x11 all in one.. ook al zo’n onmogelijk apparaat, hij staat nog ergens in de schuur al is hij niet stuk.
    Maar het is zo’n storongsgevoelig ding dat ik hem niet eens durf door te verkopen.

Een vriend van me had vorig jaar een dure professionele brother netwerk laserprinter gekocht, deze is hardware matig wel ok, maar software matig ook al 1 grote softwarebug.

Oom van mij heeft laats een semi profesionele HP netwerkprinter gekocht, maar deze laat soms documenten verdwijnen..
    Oftewel ze komen soms niet aan.

Wie weet wat wel echt een goeie printer is zonder nutteloze gadgets?
    Waar moet hij aan voldoen?

– Netwerkaansluiting, draadloos of bedraad, dat maakt niet uit.
    – Betrouwbaar
    – Scanner
    – Ik print maar enkele pagina’s per week. gemiddelt minder dan 10.

Ik ben benieuwd of iemand de spelt in de hooiberg al gevonden heeft!

Groeten,
    Steven

Bijdrager
    Springer
    ”stuurt”

Om te beginnen ben ik mijn huidige brother 620-cn netwerk printer helemaal zat!

Met name softwarematig nog slechter dan windows.

Inkt is zogenaamd altijd op terwijl er nog zeker een kwart inzit. (en ja, ik weet dat hij niet helemaal leeg mag ivm verstoppingen, maar een kwart..)

en verder:……………….

Groeten,
    Steven

Ik heb zelf sinds een half jaartje een Canon MP 600 R en die bevalt mij erg goed.

Netwerk
    Draadloos netwerk (ook scannen via netwerk draadloos alswel bekabeld)
    CD/DVD`s Printen met erg goede kwaliteit
    Foto`s printen op zeer goede kwaliteit

en de inkt valt op zich ook nog mee, kan best lang met de inkt en de prijs van de inkt valt ook nog mee (als je een beetje rond kijkt ongeveer €10,-)

Jerry

Bijdrager
    saewer

Heb al bijna 2 jaar een Canon MP170 en hij doet het als een tierelier (of hoe je dat ook schrijft :P). Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en ik print best veel. 100 pagina’s achter elkaar uitprinten? Geen probleem voor me printertje. Ik had daarvoor echter een hp, wat een rampen ding, alleen maar problemen mee gehad.

Mijn advies? Koop een Canon, dan heb je een prima printer die vele jaren mee gaat (ook bij intensief gebruik).

gr, steven

Bijdrager
    Bolle1961

ik heb een Brother Hl-1430 ( 5 a6 jaar ) en een MFC-7420 ( +/- 3,5 jaar ) geen problemen mee
    eerst onder windows, sinds eind 2005 begin 2006 onder Linux

Bijdrager
    sven-

Ja, er bestaan goede printers. Wij gebruiken hier thuis via draadloos netwerk een HP Photosmart C4380, die zelfs met Mac OS X nog beter om kan gaan dan met Windows:P

In ieder geval is het een goed werkende all-in-one printer die dus heel gemakkelijk los van de computers is te plaatsen (werkt wireless). Problemen die jij beschrijft heb ik nog nooit ervaren (papier laten “verdwijnen” etc.)

Bijdrager
    maclover111

Ik heb hier ook een canon een “160”
    deze werkt zeer goed en inkt kost echt niet veel : *ong :€ 10,00

Bijdrager
    Kleintje

Helemaal met Stuurt eens. Ik heb een RX620.

Gewoon een Ka Uu Tee ding.

Gelukkig gratis gekregen maar zit bijna aan een kleuren laserprinter te denken:(

Bijdrager
    bartje

Ik gebruik naar alle tervredenheid een Epson stylus R800.
    Inkt kost per cardrigde ongeveer 10 tot 15 euro.

printkwaliteit is perfect!

Bijdrager
    PowerMacje

Mijn goedkope HP-printertje voeldoet ook goed:D
    Er zit ook flink wat goede software bij speciaal voor de Mac…

Bijdrager
    Toinef

ik he hier ook een photosmart 4270
    maar het is ook een probleem ding.
    Het heeft een heel handig menu ding maar helaas scant ie niet naar mac van uit dit menu, alhoewel ie het voor de rest wel beter doet op mac dan windows.
    Maar ook is de aansluiting naar de kleuren cartridge waarschijnlijk kapot. Ik krijg namelijk altijd dat de melding dat deze ontbreekt of defect is en aangezien ik al verschillende cartridges uit hebt geprobeerd zit het probleem waarschijnlijk in de printer zelf:(
    Ik kwam er ook nog achter dat er op het contact plaatje heel veelbelovend rev. a staat wat niet altijd even veel goeds betekent.
    Oja daar dit probleem was het toch al niet te gebruiken menu ding nu helemaal niet meer te gebruiken door de eeuwige fout melding.

Wat wil ik toch graag dat mijn vorige deskjet 3600 het nog deed. 4 jaar mee gewerkt zonder problemen helaas toch aan zijn einde gekomen.

Bijdrager
    stuurt

@sven

Ik bedoelde niet ‘ papier laten verdwijnen’, maar documenten..

Dus je drukt op print, je loopt naar de printer, maar er komt niks uit, terwijl hij volgens de printmanager op de computer wel geprint is.

Mij brother heeft hier ook een handje van, loopt het papier weer eens zogenaamd vast.(niets bijzonder te zien)
    Verhelp je dit door de klep open en dicht te doen, vervolgens zegt het display weer ‘ontvangst’
    En dan niks… En bij de printmanager staat ook niks meer in de wachtrij..

Moet ik dus weer naar boven lopen, weer op print drukken, en dan maar hopen dat ie het dan wel doet..
    Dit is met name zeer vervelend als je meerdere rekeningen in 1 keer print.. Dan moet je dus weer helemaal gaan checken of alles er wel echt uitgekomen is.. Rekeningen lijken namelijk nogal op elkaar..

Bijdrager
    sven-

Ah, mijn excuses, te snel gelezen blijkbaar, het was ook zo’n lange post:P

Bijdrager
    rotrax

canon mp 600R

draadloos onder leopard helemaal goed

Bijdrager
    Oortjes

2e hands HP LaserJet. Voor 40 euro gekocht incl toner. Nog nooit problemen mee gehad!

Bijdrager
    Stiha

ik heb een canon iP4500 werkt prima

Bijdrager
    womke
    ”stuurt”

@sven

Ik bedoelde niet ‘ papier laten verdwijnen’, maar documenten..

Dus je drukt op print, je loopt naar de printer, maar er komt niks uit, terwijl hij volgens de printmanager op de computer wel geprint is.

Mij brother heeft hier ook een handje van, loopt het papier weer eens zogenaamd vast.(niets bijzonder te zien)
    Verhelp je dit door de klep open en dicht te doen, vervolgens zegt het display weer ‘ontvangst’
    En dan niks… En bij de printmanager staat ook niks meer in de wachtrij..

Moet ik dus weer naar boven lopen, weer op print drukken, en dan maar hopen dat ie het dan wel doet..
    Dit is met name zeer vervelend als je meerdere rekeningen in 1 keer print.. Dan moet je dus weer helemaal gaan checken of alles er wel echt uitgekomen is.. Rekeningen lijken namelijk nogal op elkaar..

Bij welk programma heb je dit probleem?
    Ik ondervind dit probleem bij het printen vanuit Word X.
    Vanuit andere programma’s heb ik dit probleem niet.

Bijdrager
    Pieterr

HP C5180. Draadloos printen en scannen (via wireless router). Werkt prima met de Mac. Voor Leopard wel even de laatste driver ophalen… (200 emmetjes)

Bijdrager
    STEVEJ0BS

De Brother HL-2030

Degelijk printertje. Zwart/wit. Doet het wanneer je hem nodig hebt.
    Ik vind het een echte studentenprinter. Erg handig als je veel tekst print. Tekst ziet er haarscherp uit.

Hij kost minder dan 100 euro, print lekker snel, cartridges kosten maar 25 euro en je maakt er 3000 nette prints mee. Werkt goed met MacOSX.

Kleurenprinter begin ik niet aan. Veel te duur.
    Daarnaast: een kleurendocument van een amateur is nooit zo mooi. Je kan naar mijn idee beter met zwart/wit werken.
    Scheelt je ook meer tijd.

Inactief
    Anoniem
    ”Junior”

De Brother HL-2030

Kleurenprinter begin ik niet aan. Veel te duur.

100% mee eens.

Bijdrager
    RobApple

Ik heb sinds enkele maanden een Canon Pixma MP610. Perfecte multi-functionele all-in-one kleureninkjetprinter. Zowel voor documenten als voor foto’s, kan ook rechtstreeks op CD-DVD’s printen.
    Volgens de Consumentenbond van maart 2008 de goedkoopste in verbruik en de beste keus. Kost ongeveer tussen de
    € 150,00-€ 165,00. Zie de test van maart 2008.
    http://www.hetbesteproduct.nl/nl/Canon/Pixma_MP610_test_en_review.html
    http://www.kieskeurig.nl/review/5CB043E51B87B148C12573470030E24E.htm

Bijdrager
    Stro

Ik sluit me aan bij de ervaringen van een aantal voorgangers vwb de Canon MP600 R, top apparaat!

Bijdrager
    stuurt

@ womke

Goeie vraag, ik heb eigenlijk geen idee of er een bepaalt programma is waarbij het structureel voorkomt. Ik print meestal documenten die ik heb omgezet naar PDF.. Maar een enkele keer ook rechtstreeks uit Word X, Dus je kon nog wel eens gelijk hebben wat dat betreft.

Verder dank voor de reactie’s! Ik heb het idee dat de canon mp 600 serie toch wel duidelijk het meest genoemd word als goede printer.. Denk dat ik die dan toch maar eens gaan proberen.

Ik snap ook de vele reacties met een leuke goedkope printer wel, maar ja, (draadloos) netwerk printen kun je dan wel vergeten, en dat is een pre voor mij.

Ik heb ook al wel nagedacht over een laserprinter, maar dan kan ik geen kleur meer printen. Of nou ja, dan word het wel een erg dure printer voor die paar printjes..

Kortom ik denk dat ik de canon maar eens ga proberen. Of mischien de nieuwe officejet serie’s van HP?
    iemand daar ervaringen mee?

Groeten,
    Steven

Bijdrager
    Pieterr
    ”stuurt”

Of mischien de nieuwe officejet serie’s van HP? iemand daar ervaringen mee?

Ik zou in ieder geval voor de printer die je overweegt aan te schaffen checken op de website van de producent of er recente drivers voor (de door jouw gebruikte versie van) OS X zijn. Voor de HP Officejet 6310 is dat bijvoorbeeld het geval.

[size=9:60db31f971]Zoals reeds gemeld heb ik zelf een HP Photosmart C5180 en die bevalt goed.[/size:60db31f971]

Inactief
    Anoniem

Ik heb een Canon i250, gekocht 3-4 jaar terug. Altijd al plezier van. Had toen al gekeken of die op een Mac kon, ja dat kan dus. Pas een maand terug heb ik een Mac :mrgreen:

Printer was rond de 60euro, inkt kost zwart-wit en kleur bij elkaar rond de 15 euro. En gaat bij mij heel lang mee ( je kan er volgens mij 150 blaadjes mee printen.

Geen netwerk aansluiting:D
    Wel heel klein.

Bijdrager
    Pieterr
    ”iNanc”

Ik heb een Canon i250, gekocht 3-4 jaar terug.

De Canon Bubble Jet i250 heeft geen scanner, en die wil ie ook.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.