6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    Mr.Mark

Bescherming voor je ext. HD

Vorige week heb ik een ext. HD aangeschaft voor bij mn PB G4. Nou heb ik hem al wel veilig mee weten te nemen naar mijn ouders, maar heel primitief verpakt in een badstof handdoek. Voor eventjes een goede oplossing, maar ik wil toch iets beters en makkelijkers.

Weet iemand misschien een goede bescherming/verpakking voor mijn LaCie Porsche 250GB?

Ik zat te denken naar iets in de richting van een tasje ofzo zoals je ook voor je PB kunt kopen.

Bijdrager
    demandiebakt

een externe harde schijf kan een normale in een doosje zijn, of een schijf die gemaakt is voor een schokkend bestaan, het ligt er een beetje aan wat voor variant je hebt,
    als het een normale hd is in een casing moet je wel een beetje voorzichtig zijn, maar overdrijf het niet, een beetje goede rugtas doet wonderen!
    ik heb zelf een externe hd gekocht die schijnt schokbestendig te zijn. en heb het al aardig getest door m de hele wereld mee over te slepen..
    in een recensie las ik dat mijn schijf helemaal niet zo schokbestendig was. maar hij doet het nog steeds.. dus doe voorzichtig maar gebruik m waar hij voor is!

Bijdrager
    Rail

Harde schijven zijn voornamelijk kwetsbaar als ze in gebruik zijn waardoor de leeskoppen de schijven kunnen aanraken bij schokken. Als een HD uitstaat staan de leeskoppen “geparkeerd” waardoor ze het oppervlak van de schijven niet kunnen aanraken en nemen daarmee het grootste risico voor beschadiging weg.

Bijdrager
    KP

als een hardeschijf uit staat kan die best wat hebben hoor, zolang je er niet mee gaat smijten. (ik heb een een keer laten vallen van ong. 1,5 meter, op vloerbedekking, die het nog steeds doet. Was wel een beetje boven verwachting)

Bijdrager
    iJet

Wel fijn dat je vloerbedekking het nog steeds doet :P.

Ik heb ook weinig problemen met mijn LaCie schijven. Ik zeul ze ook veel mee, maar nooit problemen. Alleen de FireWire poorten deden het ooit eens niet meer, maar daar hebben meer mensen last van (gehad). Ik denk dat dat voornamelijk komt door het in- en uittrekken van de FireWirekabel.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.