8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    froes

beschermde mappen

Is er een manier om een map met foto’s te beveiligen met een paswoord ?

Bijdrager
    Bodevinaat

Ja, die is er. Buiten de ietwat omslachtige Mac methode kun je ook deze utility gebruiken: http://dekorte.com/projects/shareware/Crypt/

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Welke “ietwat omslachtige Mac methode”? Het gebruiken van een aparte account voor elke gebruiker of zo? Dat lijkt mij niet omslachtig maar nu net veel handiger dan alleen een paar mappen proberen af te schermen.

Bijdrager
    P3t3r

kijk ook eens naar Espionage. Die heb ik destijds gekocht, maar werkt alleen op de interne hdd van de mac en niet op een externe (Synology) NAS waarvoor ik het wilde hebben. Een externe NAS draait niet OSX, maar heeft alleen een OSX compatible fileformat.

Bijdrager
    froes

Het zou zijn voor op een externe harde schijf te zetten ….
    Dus account zal niet werken .

Bijdrager
    Bodevinaat

De omslachtige Mac methode werkt via Schijfhulpprogramma en encrypted volumes. Het zijn beveiligde containers die als schijf gemount worden. Zoek op deze termen. Ik persoonlijk vind het onhandig. De eerder genoemde utility werkt echt op folders.

Bijdrager
    Little Idiot

En gewoon met info (appletje +i)? > delen en bevoegdheden; > alleen schrijven.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    froes op 29 maart 2011

Het zou zijn voor op een externe harde schijf te zetten ….

Dus account zal niet werken .Schijficoon op bureaublad aanklikken, ?i indrukken, onderin het venster een vinkje weghalen voor “Negeer eigendomsrechten op volume” — klaar.

Bodevinaat op 29 maart 2011

De omslachtige Mac methode werkt via Schijfhulpprogramma en encrypted volumes.

Dat is inderdaad omslachtig, en wederom zo’n methode die volgens mij vooral gebruikt wordt door mensen die niet weten waar accounts voor dienen.

Little op 29 maart 2011

En gewoon met info (appletje +i)? > delen en bevoegdheden; > alleen schrijven.

Dat werkt, maar alleen tegen iemand die niet weet hoe je dat weer terugzet op “Lezen en schrijven”:) Als je namelijk maar één account gebruikt op je computer kan iedereen dat zo weer herstellen …

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.