11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Beschadigde bestanden van geheugenkaart herstellen.

Onze dochter heeft vanmiddag op de Mac Pro foto’s van een SD geheugenkaartje binnen willen halen maar er is iets fout gegaan. Ik vermoed met opbouwen. In iPhoto zie je de foto’s goed staan, maar bij binnenhalen zie je ze maar half of met rare strepen of helemaal grijs. Ik heb meerdere gratis programma’s geprobeerd maar allen halen ze wel de gewiste foto’s terug maar herstellen niet de beschadigde. Is er nog een mogelijkheid ze terug te krijgen of het door een bedrijf te laten herstellen.
    De programma’s die ik geprobeerd heb zijn testdisk (dit programma wil maar niet opstarten) Photorecovery en Recuva

Bijdrager
    Melbuuln

In de App Store staat Data Recovery free.
    Hiermee heb ik mijn foto’s kunnen terug halen.

Bijdrager
    MacbookTo

Vreemd, maar ik kan het in de app store nergens vinden, Wel bijv. iCloud recovery. Staat het er nog wel tussen of ben ik nachtblind?

Bijdrager
    Melbuuln

Natuurlijk wel de App Store in de Mac en niet op de iPhone of iPad.
    In de dock staat een aparte blauwe icoon App Store.

Bijdrager
    JeePee

Misschien overbodige vraag, maar probeer je ze van je SD-kaart terug te halen? Zo niet, probeer dat ook. Maar misschien zijn de bestanden op de SD-kaart al corrupt geraakt. Ik heb zelf ook meegemaakt dat de “voorvertoningen” in iPhoto er goed uitzagen, maar de foto’s zelf zoals jij beschrijft.
    Ikzelf gebruik Disk Drill, maar Data Rescue is ook een goede (betaald). De basisversie van Disk Drill is gratis. Succes!

Bijdrager
    MacbookTo

Als ik ze van het kaartje probeer over te zetten, blijven het gestreepte foto’s. Op het kaartje staat o.a. bestand misc. Als ik daar kijk staan er allemaal bestanden zonder extensie maar met allemaal rare tekens. Ik durf dit bestand niet goed weg te halen en dacht: ik kopieer alles naar mijn bureaublad op de Mac. Dan zijn die rare tekens niet meer zichtbaar, maar de bestanden zijn nog wel beschadigd.
    Via internet kon ik wel Power data recovery vinden. Dat ben ik nu aan het binnenhalen. Vreemd dat ik het niet in de app store (iTunes) kan vinden. Wat doe ik fout? Ik kijk via de Mac.

Bijdrager
    MacbookTo

Power data levert geen resultaat. Haalt wel gewiste foto’s boven tafel. Heb het via windows PC geprobeerd. Is er een programma voor de Mac die dit kan doen?

Bijdrager
    JeePee

Het klopt dat je in iPhoto “voorvertoningen” ziet en dat deze er goed uitzien en de werkelijke foto’s niet?

Ik ben bang dat de bestanden corrupt zijn en dat je ze niet meer goed gaat krijgen… Hebben alle foto’s dit probleem of staan er ook nog een paar goede tussen?

Bijdrager
    MacbookTo

Alle foto’s lijken zo goed te zijn als je ze in iPhoto ziet staan. Maar als je ze echt in iPhoto binnen gaat halen zijn alle foto’s raar. Behalve de gewiste foto’s. Die zijn goed.

Bijdrager
    Dick de Roos

Ik heb een tijdje geleden RescuePro gekocht, toen mijn kaart (foutje gemaakt) op geen enkel apparaat leesbaar was.
    Met dit programma (kost wel wat) kreeg ik alles terug. Incl. gewiste foto’s van jaren geleden.
    Ik heb overigens een kaartlezer gebruikt.

Bijdrager
    JeePee

Tja, je zou de demo van RescuePro kunnen proberen, maar ik vermoed dat Disk Drill en Data Rescue exact hetzelfde resultaat zullen geven.

Misschien een heel raar voorstel, maar wis ze eens (zorg voor een back-up) en kijk of ze dan wel goed te “recoveren” zijn…

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.