9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    sykkelhus

berichtje

ik krijg steeds een berichtje rechts boven in beeld van een of ander persoon.hoe kan ik dit weghalen (definitief verwijderen.Het is net zon kadertje als je agenda bericht

Bijdrager
    sedikit

Zou het niet erg handig zijn sykkelhus, als je wat meer inlichtingen zou geven?…………..Ik vind jouw karigheid eerlijk gezegd wat treurig.

Screenshot?

iPhone? Ipad? Mac”

Venster? Finder? Programma?

Bijdrager
    sykkelhus

JA daar heb je gelijk in.

Het gaat om een iMac  mojave en het kadertje verschijnt

rechts in de boven hoek als ik opstart .Dan komt er ook een kadertje waar mijn agenda herinnering in staat.

Nu krijg ik ook een bericht van een persoon die ik niet ken .Hoe kan ik dit kadertje verwijderen ?

Bijdrager
    sedikit

Ik denk dat ik je niet kan helpen. Anderen vast wel. Het lijkt mij niet zo’n groot probleem. Ik gebruik geen agenda, en werk niet met Mojave. Even wachten dus!

Niettemin, misschien:

-kijk eens in Programma’s/Steemvoorkeuren/Gebruikers en groepen/Inloggen/Als daar Agenda staat: verwijderen

-Agenda/Voorkeuren. Even naar kijken of die overeenstemmen met jouw voorkeuren.

Bijdrager
    GoeieDag

Je zult toch moeten aangeven in welk programma het binnen komt; is het een melding van Mail, WhatsApp, Berichten, Safari, etc?

Een ‘persoon’ zelf kan geen kadertje maken, dat doet een programma of website. Dus even goed opletten als je het weer ziet.

Kijk eens in 1) Safari>Voorkeuren>Websites>Pop-upvensters en 2) Systeemvoorkeuren>Berichtgeving of daar wat tussen staat wat je tot die ‘persoon’ kunt herleiden. Ik vermoed dat het iets onder 1) is.

Bijdrager
    EagerB0bNerd

klinkt als Calendar spam. Kun je doorgeven aan Apple: report calendar spam

Moderator
    Night

…behalve als die spam uit Gmail komt 😉

Bijdrager
    TheBigZ

Je kunt ergens in Mail aangeven dat je invitations (per email) niet automatisch als agenda item ziet verschijnen. Op die manier voorkom je dit soort ongewenste kalender entries.

Bijdrager
    sykkelhus

Het probleem is opgelost dankzij jullie suggesties ik kon in voorkeuren in safari in het berichten kolom de betreffende bericht uitzetten

Mijn dank

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.