19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Q:
    Bijdrager
    FreBo

Berichtgeving in ML

Ik heb ML geinstalleerd en heb al heel wat nieuwigheden gevonden. Wat ik niet aan de praat krijg is ‘berichtgeving’ Ik heb mijn twitter account gekoppeld maar toch krijg ik geen bericht op mijn scherm tezien als er een nieuwe tweet is. Idem voor mijn mails. Normaal zou ik dan ook een berichtje krijgen maar niets. Iemand die kan uitleggen wat ik verkeerd gedaan heb ?

Bijdrager
    Yggdrasil

Staat onderstaande optie niet uit?

Bijdrager
    FreBo

Die staat aan. Maar nog een vraagje : Moet de berichtenkolom steeds zichtbaar blijven staan? Of mag deze ingeschoven zijn?

Bijdrager
    Yggdrasil

Mogen? Het is jouw Mac, toch? Jij doet ermee wat je wil!

Sowieso, als je klikt naast de kolom van het notificatiecentrum wordt hij automatisch ingeklapt. Ik denk niet dat hij constant open blijft staan. Het werkt eigenlijk zoals op een iPhone/iPad/iPod touch. Gewoon swipen of klikken, van zodra je een notificatie hebt gelezen of aangeklikt hebt, verdwijnt de balk terug.

Houd er tevens rekening mee dat de Mail applicatie geopend moet zijn vooraleer je een melding kunt krijgen. Een herstart van je Mac kan ook helpen, dat hielp in mijn geval alleszins. Ik kreeg ook eerst geen Tweets of Mails binnen.

Voor de rest kun je hier nog eens kijken of alles staat aangevinkt:

Bijdrager
    FreBo

Het was de vraag of de kolom open moest staan omdat ik deze steeds had verborgen. Moet de Twitter app ook geopend zijn ? Tot hier toe alweer een mail en een paar tweets gehad maar nog steeds geen melding.

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb zelfs geen Twitter app, mijn Tweets komen binnen vanaf de website van Twitter.
    De kolom is standaard verborgen, als je een melding krijgt, dan komt er een melding (rechthoekje) en wordt de kolom uitgeklapt, althans zo werkt het bij mij.

Heb je de opties uit mijn vorige topic al overwogen? (herstart, dubbelcheck bij de instellingen,…)

Bijdrager
    FreBo

Ik heb alles nagekeken en alles klopt. Wat u zegt dat u geen twitter app hebt? Ik zag dan twitter niet staan in de kolom en daarom dacht ik dat ik die eerst nog moest installeren.

Bijdrager
    Yggdrasil

Nee hoor.

Ik heb geen Twitter app. Ik ging naar Twitter.com en toen ik mij wilde aanmelden, verscheen er een melding vanuit OS X waarin mij gevraagd werd of ik Twitter wou toevoegen aan het Berichtencentrum. Ik klikte op ‘toestaan’ en toen verscheen Twitter in Berichtencentrum.

Ik kreeg eerst geen meldingen maar toen ik mijn Mac herstartte kreeg ik wel meldingen.

Bijdrager
    FreBo

Alles opnieuw nagezien. Bovenaan de kolom staat ‘ Toon meldingen ‘aan. De 3 vakjes rechts van vak berichtgeving zijn aangevinkt en bij opties die je kan zien bij twitter zijn die vakjes ook aangevinkt.
    Mac opnieuw opgestart. Ik zou niet weten wat ik nog kan doen.

Bijdrager
    Stirf

Voor Twitter weet ik het niet, maar voor mail moet de applicatie wel actief zijn. Actief is ook in het dock met het bolletje eronder (voor het geval dat je….).

Bijdrager
    Yggdrasil

Dat had ik de TS ook al uitgelegd in ├ę├ęn van mijn bovenstaande posts…:grin:

Ik zou ’t echt niet weten. Bij mij werkte het in eerste instantie niet maar na een reboot werkt het nog steeds zoals het hoort. Zowel wat betreft Mail als Twitter als andere apps zoals iCal.

Bijdrager
    Yggdrasil

Tip: Ik heb net even gekeken, ik kreeg ook geen iMessage meldingen op de Mac. Ik heb in de ‘Berichten’ voorkeuren de opties voor Berichten (iMessages) uitgevinkt op de iMac en terug aangevinkt. Ik kreeg direct een melding toen ik een testboodschap verstuurde.

Dat kun je eens proberen!

Bijdrager
    FreBo

Ik heb alles nog eens nagekeken maar kan niets fout vinden. Als je naar ‘systeemvoorkeuren – bureaublad en schermbeveiliging’ gaat heb je onderaan ‘interactieve hoeken ‘staan als je daar op klikt hebt u dan iets staan in die vakjes ? Dacht misschien moet ik in rechts boven ‘berichtencentrum’ aanklikken? Heb ik eens geprobeerd maar werkt nog steeds niet. Heb nu ook testen gedaan met imessage – mail en berichten maar er komt niets tevoorschijn. Raar maar is nu zo.

Bijdrager
    Yggdrasil

Heb je echt alles al eens uitgevinkt?

Ik merk dat er nog een paar bugs inzitten. Ik kreeg gisteren op het moment van schrijven ook een iMessage bericht binnen op de Berichten app maar niet in het Berichtencentrum. Ik heb toen bij de voorkeuren ‘Berichten’ uitgevinkt, de Berichten app gesloten en dan terug aangevinkt in de voorkeuren; het werkte direct.

Dus alles nog eens op een rijtje:

– Mail en Berichten uitvinken in het Berichtencentrum-voorkeurpaneel
    – Mail en Berichten applicaties moeten open zijn
    – Systeem herstarten

Als dat niet werkt, dan weet ik het ook niet meer. Ik krijg gewoon tweets binnen via Twitter.com, Mails verschijnen ook en ook Berichten, na het volgen van bovenstaande stappen, verschijnen gewoon.

Kijk sowieso ook of je de laatste updates draait. Tegenwoordig gebeurt dat niet meer via OS X zelf maar via de Mac App Store. Misschien staat daar nog een update op je te wachten.

Bijdrager
    FreBo

Alles opnieuw nagekeken en eens uitgevinkt en mac herstart. Resultaat …. niks.
    Zal afwachten tot er een update uitkomt en zie dan wel.
    Bedankt voor de hulp.

Bijdrager
    Hansi2124

Gisteren ML geïnstalleerd, maar ook ik heb problemen met Twitter notificaties. Ik kan wel versturen, maar ontvangen doe ik niets, terwijl er toch zeker tweets moeten binnenkomen, zo zie ik op internet.
    Alles gedaan wat hierboven staat, zelfs weer de Twitter app ge├»nstalleerd en staat open, maar er komt geen melding in het Berichtenvenster…..
    E-mails worden w├ęl weergegeven.

Bijdrager
    Ni3l55

bij mij werkt Twitter wel maar de mail wordt niet binnengehaald via de Berichtgeving

Bijdrager
    Stirf

mail wordt niet binnengehaald via de Berichtgeving

Wordt ook nooit binnen gehaald door Berichtgeving, maar door je mailprogramma.

Bijdrager
    FreBo

Sinds deze week de update gedaan werkt berichtencentrum enkel voor mail. Als er een mail binnenkomt dan krijg ik een melding. Voor twitter nog steeds geen melding.

19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.